Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter.

Noen allergikere her som kan fortelle hvordan det var å forholde seg til mat på barsel? Er dette piece of cake eller skikkelig tricky? Jeg tåler ikke melk, bør jeg pakke blå margarin og oatly i sykehusbagen???

Enn med medisiner, om man ikke har det med (hurten og sturten fødsel) får man det enkelt på barsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke jobbet på barsel, men på sykehus, og det er piece of cake å få mat man tåler, de som jobber der bestiller det på kjøkkenet. Medisiner pleier de å ha nok av på sykehus, har de ikke akkurat den medisinen du trenger er det bare å låne på naboavdelingen. :o)

Skrevet

Takk for kjapt svar!

Hehe, sist jeg kom på barsel så fikk jeg servert salat med bønner, paprika og agurk... Det var den eneste middagen de hadde igjen for de hadde glemt å bestille til meg... Snakk om baby med magevondt da!

Skrevet

Ajajaj......jeg lå ikke så lenge på barsel sist gang, like greit å dra hjem når alt går som det skal. :o)

Skrevet

Jobber selv på sykehus.

Allergimat er ikke noe problem, særlig ikke så "enkel" og vanlig allergi som melkeallergi. Da bestilles det bare fra kjøkkenet.

Når det gjelder medisiner så setter vi alltid pris på om du har pakket ned i toalettvesken den første dosen din i alle fall. Det bestilles og leveres fra apotek hver dag, men først litt utpå dagen så greit å ha med seg evt en dose. Og ja, man kan alltids låne fra naboavdelingen, men det er veldig deilig å slippe å løpe rundt på forskjellige avdelinger (er jo ikke sikkert de har den medisinen på akkurat naboavd), særlig på kveldstid og natt når det likevel gjerne er travelt nok :)

Nå vet jeg ikke hva slags medisiner du bruker, men er det sjeldne medisiner kan man også risikere at ingen avdelinger har akkurat den på medisinrommet (nå er det blitt veldig strengt med hva man har liggende på avd hvis man ikke har pasienter som bruker akkurat det medikamentet).

Så anbefaler deg for enkelhets skyld å pakke nedi en pille eller to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...