Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Har dere gjort det mange ganger og blir det "lettere" etterhvert? Tar det lang tid? Jeg VIL jo egentlig men er pysete...
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Jeg var fast blodgiver tidligere, men så har det sklidd ut de siste årene. Synes det er en flott og enkel sak å gjøre! Jeg synes ikke det var noe stort problem, du får en nål i armen, og så sitter du i en behagelig stol og får juice, pluss en liten "premie" etterpå. Du må tåle en nål og å se blod, ellers er det ikke noe problem altså. Har du først gjort det en gang, antar jeg det blir lettere etterhvert, men dette synes jeg ikke det er noe å være redd for. Du kan jo prøve en gang, det er uansett ikke noe du dør av, og synes du da det er for vanskelig, ja så kutter du ut. Bedre å ha prøvd, lykke til!
"nøtteliten" Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 jeg er fast blodgiver. Ikke når jeg graivd da. Første gangen var jeg litt nervøs husker jeg. Men det gikk kjempefint:) Tar ca 20 min pr gang og så ligger jeg en halvtime ekstra og hviler meg. Må vel ikke hvile så lenge tror jeg, men får juice og aviser og et godt teppe i en god stol så koser meg jeg;
___ Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Jeg gir blod. Jeg synes det gjør litt vondt akkurat når de stikker (kan være litt vanskelig å finne årene mine) men det varer bare et par sekunder. Det er ikke ille. Selve blodet ser du nesten ikke. Det eneste jeg synes er litt vanskelig er å få det til å passe inn i hverdagen. Jeg jpbber til 16.30, skal da hente ungene og lage mat før mannen min kommer hjem ca 18.00. Det tar en halv time å kjøre til sykhuset og de har siste time kl. 19.00. Akkurat det er derfor litt styrete, men det dreier seg bare om maks 4 ganger pr år, så det lar deg tilpasse.
Mamman til Vilja Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Jeg er vanligvis blodgiver, men har "permisjon" til et år etter at barnet er født (tror jeg). Var nervøs første gang, men det gikk veldig fint. Og de på blodbanken er veldig flinke til å stikke folk, de gjør jo ikke annet ;-) Ble overrasket, jeg, da de på helsestasjonen ikke fikk til å ta blodprøve av meg, og unnskyldte seg med at noen hadde "vanskelige" blodårer som rullet unna. Har aldri vært noe problem på blodbanken :-) Og ang. jobb: Trodde det var vanlig å få fri med lønn til slike samfunnsoppgaver. Det får i alle fall vi, i en privat, ganske stor bedrift. Lykke til om du bestemmer deg for å bli blodgiver, det er en viktig oppgave :-)
___ Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Veldig mange får fri for å gi blod, men ikke alle. For meg som er selvstendig næringsdrivende går det uansett på min egen økonomi. Offentlig ansatte tror jeg får fri med lønn.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Jeg gir blod og jobber i staten, fri med lønn ja. Jeg har aldri syntes det ahr vært spesielt ille jeg, men blir vel kanskje lettere med tiden ja. Selve stikekt er jo litt vondt, men det varer jo bare et øyeblikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå