Gå til innhold

Nå er jeg redd!!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid! å være gravid skal jo være en fin ting...

Men.. jeg er gravid med min eks samboer.. og jeg mottar overgangsstønad. jeg er alene med tre barn fra før med samme eks..

nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! har tatt en abort for 4 år siden, å d var det vertse jeg har gjort! men nå er jeg så usikker og redd for hva som blir å skje hvis jeg skulle beholde denne babyen..

hva skjer med nav? jeg kan jo ikke bare valse inn der å si at jeg hadde sex med min eks samboer eller hva?? får man straff for dette?? blir jeg fulgt opp av nav pga mistanke om at jeg å min eks ennå holder på sammen??? please, hjelp meg, for nå sitter jeg i klisteret, ALENE!!

vil så gjerne beholde, men all usikkerheten omkring overgangsstønaden og nav, driver meg liksom til å ta en abort...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsetter du å være alene, så får du ny periode med overgangsstønad for det nye barnet. Du blir ikke fulgt ekstra opp. Det er bare å forklare det "hendlige uhellet", med at det var nettopp det:)

Jeg har vært der selv;)

Skrevet

jeg har hørt en skrekk historie om nettopp dette.. en venninne av meg var igjennom akkurat det samme, men hun ble innkalt til nav og hun forklarte hvordan dette var. hun endte opp med mistanke fra nav og "hjemmebesøk" nesten annen hver uke. hun hadde også hatt et "tilbakefall" med eksen sin.:( det er derfor jeg er så redd for hva som blir å skje....:(

jeg kan ikke risikere straff eller å miste stønaden nå!

Skrevet

Nav Trygd har ikke lov til å sjekke noe som helst ved hjemmebesøk. Det har de ikke lovhjemmel til. Jeg inviterte dem til og med, men det kunne de ikke.

De har kun lov å sjekke offentlige steder, som folkeregisteret osv. Altså all offentlig informasjon. Men de har ikke lov å personlig trappe opp på døren. De har heller ikke lov å be deg om å få f eks naboer til å bevitne at du bor alene. De må ta deg på ditt ord her, eller selv bevise sine påstander om at du bor med barnefar.

Jeg var gjennom denne mølja, og brukte lovverket aktivt:)

Skrevet

ok, tusen takk for svar!:) d hjalp mye!

kanskje jeg allikevel kan beholde dette barnet da...:/

skal jeg gi beskjed nå til nav om at jeg er gravid igjen med eksen, eller skal jeg vente til jeg søker om engangsstønaden? eller?

litt på bærtur når det gjelder dette...

Skrevet

Nei, bare vent til du skal søke om overgangsstønad og engangsstønad på nytt;)

Behold barnet du:) NAV har ikke med dine valg og din planlegging å gjøre. De har lover å forholde seg til utfra brukernes situasjoner og valg i livet.

Skrevet

Hendelig uhell - du er ikke den første og heller ikke den siste. Kos deg med spiren og så treffes vi på første trimester ;-)

Ps - jeg har ny mann jeg da, vi bor sammen og har planlagt dette, så ikke noe uhell her i gården, og jeg kommer til å miste alle mine stønader i april, men shit, er veeeel verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...