Lille bolle nr 2 Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Er 14 uker på vei og har fått påvist svineinfluensa. Noen andre som har eller har hatt det? Synes legene er sparsomme med opplysninger om evt skader på fosteret eller alvorlige komplikasjoner. Noen som vet? Har fått behandling med Tamiflu.
flowerpower2 Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Hvordan var sykdommen?Mild?Har snakket med legen om dette. Hun emenr svineinfluensaen er hauset veldig opp og at man ikke trenger tamiflu som gravid. Men om man velger denne behandlingen, er det ikke påvist skadelige effekter på fosteret. Så du skal ikke bekymre deg.
tvillingmamma med babyimagen Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 det er høy feber over tid som fostret ikke har så godt av, men legen min har sagt om man får feber kan man bruke paracet ( aldri Ibux) hver 6 time. det er ikke farlig.... ellers så er vel denne svineinfluensaen som en vanlig influensa for de fleste om du ikke har noen form for lunge problemer som astma e.l. håper du blir frisk snart. tamiflu er for å redusere forløpet med noen dager etter det jeg har skjønt, man har svine influensa fortsatt, bare ikke så lenge.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Det jeg har fått høre fra leger og annet helsepersonell er at svineinfluensaen ikke er farlig for fosteret, bare for mor. Det er jo alltids en trøst :-) Er visst feber og evt. lungebetennelse som kan være risken, men tror ikke det er særlig farlig for ellers friske folk. God bedring!
lillebie på`n igjen Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Jeg hadde svineinfluensa for noen uker sien, var syk i ca 2-3 uker ( er nå ( 25+1 ) Synes det er rart legene deler ut tamiflu til gravide jeg da...Akershus universitetssykehus var vledig klare på at gravide ikke skal få tamiflu da det ikke er tilstrekkelig forskning/erfaring på dette ved bruk under graviditet. jeg fikk antibiotika for å unngå lungebetennelse da jeg var veldig tett i brystet... Men du trenger nok ikke bekymre deg- skal sikkert litt til at noe galt skjer ved bruken av dette middelet- bare synes det er hårreisende at noen mener man kan bruke og andre advarer mot å bruke det!!!?? norsk helsevesen skal da bruke samme retningslinjer??? uansett jeg er frisk som en fisk- det er babyen også - ville ikke bekymret meg så stort for denne influensaen om jeg var deg ) er bare veldig vondt når det står på!
Lille bolle nr 2 Skrevet 19. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2009 Tusen takk for fine svar. Har vel hørt jeg også at det er feberen som er farlig for fosteret men jeg har heldigvis ikke så mye feber. Er vel ganske hauset opp denne sykdommen ja. Minner om en ganske kraftig forkjølelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå