Gå til innhold

Uff...noen med migrene her???!!!!Jeg lurer...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker imovane 50mg for dette og har konfrontert meg med lege i forhold til bruk av dette nå under svangerskapet...Men i går hadde jeg en sånn vanvittig kule at jag bare gråt,så ille har det alderi vært før,jeg ble så redd....hadde vondt i nakke,ører og hele hode.Var på kveldsvakt og kjente det kom og det ble bare værre og værre,kom hjem og tok en imovane og en dusj,følte det hjalp litt inntil det bare braket løs,jeg klarte ikke ligge,sitte eller stå og ikke slappe av alt var bare vondt.vurderte en tlf til legevakta men gjorde det ei.Sto opp etter ca 2timer og tok to panodil zapp i håp om at det skulle hjelpe,lei å ta imovane for mye pga det lille nurket i magen å.Det hjalp noe og jeg sovnet.men våknet opp i dag og er tung i hele hodet....skal jeg ta noe medesin i dag eller er det kansje noen av dere som har samme problem som kan komme med tips???Er så redd for å skade den lille vettu selv om legen sa det ikke påvirket barnet....Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bare inne å snoker, så hører ikke til her. Men jeg slet VELDIG forrige svangerskap med dette, og fikk streng beskjed hos legen at jeg fikk ikke lov å ta noe annet enn paracett for migrenen! Jeg hadde virkelig ikke turt å ta noe annet!

Annfalene mine er alltid like intense som dine, men klarte meg på et vis.

Når det kommer, ta paracett med en gang. Helst før det slår skikkelig til. Også, mørkt kjølig rom, kald klut over hodet. Helt stille 0 lys.... Det er helvette en stund, men det roer seg etterhvert.... Ellers, styr unna kaffe og annen koffein, spis riktig, ofte så kroppen har nering. Sukker kan og fremkalle migrene. Drikk masse, masse vann. For min del er sola en skikkelig anfallfremkaller, så solbriller er et must!

 

huff, vet det er jævlig men jeg ville styrt unna pillene. Om en lege sier nei til de, hadde jeg styrt unna for å være safe... Lykke til!

Skrevet

Fant foresten denne om imovane:

Graviditet.

 

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin. Det er mulighet for at fosteret kan påvirkes. Rådfør deg derfor alltid med lege før bruk av Imovane under graviditet.

 

 

 

Amming.

 

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin. Det er mulig at barn som ammes kan påvirkes. Bruk derfor ikke Imovane under amming annet enn når legen har bestemt det.

 

her: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/I/Imovane_sanofi-aventis_83645/88352.html

 

tror jeg hadde styrt unna:/

Skrevet

Uff, stakkars deg. Det er ikke noe godt å ha migrene, iallfall ikke så kraftige anfall som du har. Kjenner meg godt igjen ...

Før jeg fikk sønnen min var jeg veldig plaget med kraftige anfall, ganske ofte. Og hadde jeg ikke anfall, hadde jeg iallfall konstant vondt i hodet. Da jeg ble gravid hadde jeg ikke antydning til vondt i hodet en gang, ikke en eneste gang i løpet av 9 måneder. Herlig!! Først 1,5 år etter fødselen begynte hodepinen å komme tilbake, ikke så ofte og ingen migreneanfall - men tilbake var den. Nå er jeg gravid på nytt, snart 12 uker på vei og kan ikke huske et sekund uten hodepine. Det verker konstant, og anfallene kommer både titt og ofte. Forhørte meg hos legen, for det er jo helt håpløst å ha så vondt i hodet. Men han sa at jeg ABSOLUTT ikke kunne ta noen form for migrene medisin. Kun paracet.

Har egentlig ingen gode tips, jeg drikker mye vann og tar paracet hvis det blir altfor ille - ligger i et mørkt, kaldt rom og synes synd på meg selv.

Håper du blir bedre, helt pyton å ha så vondt i hodet! God bedring :)

Skrevet

Jeg har også migrene. Da jeg gikk gravid med barn nr 1 var migrenemedisin bannlyst, men jeg kunne dra på legevakten i krisetilfelle. De har noe morfinlignende som er mindre skadelig for fosteret enn migrenemed. Jeg var på nippet til å reise til legevakten flere ganger, men kom meg alltid gjennom det.

Skrevet

jeg og har migrene,men har enda ikke rådført meg med legen.

men når jeg får anfall så legger jeg meg bare,jeg tar ingen form for medisin i det hele tatt.jeg tørr rett og slett ikke,for er så redd for den lille i magen.

jeg anbefaler også å styre unna migrenemedisin da disse er veldig sterke og kan være skadelig,ta heller en pinex eller paracet.

Skrevet

Nå ble jeg litt betenkt her,jobber selv i helsevesenet og aldri hørt noen får Imovane for migrene(er jo sovemed.) men greit nok.

Har sliti med migrene i mange år og bruker nå Imigran...den er veldig effektiv uansett om anfallet er igang,men jeg tør ikke bruke den under svangerskapet! Også brukt bare paracet ved hodepine,men har enda vært heldig å ikke hatt migreneanfall enda...

 

Skrevet

Takk ja,men jeg har snakket med gu legen min og han sa det ikke var farlig og forholder meg til han om det,han er jo ekspert på dette med gu og babyer;-) Takk for svar,men ikke så lett det her i huset,har to små en på 2,5 og en på 4 og jobber 100%...prøver å vile så ofte jeg får til og har heldigvis ikke hatt så mange ennå og håper det ikke blir flere....

Skrevet

Herregud!!!! Jeg jobber selv i helseveseenet og får jo selvførgelig ikke imovane men imigran!!!!!! SORRY!!!!! Skriveleif da eller haha!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...