Gå til innhold

Tips til delikat matpakke til 2åring.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å lage en innbydende matpakke til småen i stedet for to kjedelige skiver med enten skinkeost eller leverpostei...

 

Tips noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en 2-åring i bhg som ikke spiste brødskiver, hun hadde med ting som pastasalat med ost og skinke, kokte egg, grønnsaksspyd med kyllingbiter eller pølsebiter, wraps med litt grønt og vanlig pålegg (ost og skinke, salami, kremost, osv).

 

Vi som jobbet der var aaalltid misunnelige på matpakkene hennes ;o)

Skrevet

I minis (gutt 2 år) barnehage skal de ha med frokost og ettermiddagsmåltid.

 

I dag hadde han med: en skive med salami, gulost i strimler, oppkuttet agurk, et kokt egg, 2 små knaskerøtter, 2 piccolotomater, en litago yogurtkesam, en banan og noen druer.

 

Dette pleier jeg å variere med:

 

-Piccolotomater

-Sukkererter

-Knaskerøtter

-Litago yogurtkesam

-Gulost oppskjært i strimler

-Druer

-Noen småpølser (tror de heter smårettpølse)

-Et par kjøttboller

-Kokt egg

-Brødskive med salami/servelat/falukorv (kun det kjøttpålegget han liker)

-Brødskive med smør og sender meg liten tube kaviar eller liten boks makrell i tomat.

-Agurkskiver

-Snackpaprika i strimler

-Pizza fra gårdagens middag

-En lunsjkake eller fiskekake

-Kornmokjeks/knekkebrød med brunost

-Epleskiver

-Melonbåter

-Banan

-Oppskjært appelsin

 

Håper det er noen barnet ditt liker her ;-)

 

Skrevet

Matpakken idag bestod av:

 

1 liten boks med usaltede nøtter

1 boks med oppskåret pære og en 1/2 banan

1 boks med naturell yoghurt tilsatt vaniljestang og en neve blåbær

1 matmuffins med ost og skinke

Strimlet gulrot

Omelett av ett egg med sopp og tomat

 

boksene er små, så det er ikke mye i hver. Det er tre måltider.

Skrevet

Oi, her var det mange gode tips!

Noen flere?!

Og Teline, har du -eller noen andre- oppskrift på matmuffins? Hørtes ut som noe som kan friste i matpakken Ü

Skrevet

Lurer også på oppskrift på matmuffins...

Skrevet

Dæven, dere er flinke å variere matpakkene til de små..

 

Jeg er langt fra like flink men prøver..

 

Idag besto matpakken av brødskiver med skinke eller leverpostei. Det e det beste hun får..

Et eple

En yoghurt

Agurk

En kornmokjeks

 

Fikk i hvert fall mange gode tips her, men tror ikke jenta mi hadde spist omelett eller lefser. Hmm..

 

Ellers sender jeg med yoghurt og frukt+ grønnsaker hver dag. Men det blir fort brødmat i tillegg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...