Gå til innhold

er det vannet som begynner å gå? :/ noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk sove litt ekstra i dag så sambo gjorde litla klar til bhg og vekket meg rett før vi skulle gå.. gikk på do (noe jeg også gjør HELE natta) å kjente jo at jeg fikk tømt blæra skikkelig..

vi var vel hjemme igjen ca 1 time senere å i det jeg trør ut av bilen så føler jeg meg våt.. går på do og da er hele tangaen våt fra bunn til topp.. å luktet ikke urin..

har tatt på meg bind nå for å se, men føler selv det "renner" innen ifra og nedover mot bindet, men tør ikke sjekke enda.. :)

er 35 + 5 så håpet jo gutten ville holde seg inne litt til :) tror han har snudd seg nedover og ganske langt ned.. kjenner nedpress og ilninger å stikninger når jeg går å slikt.. :)

men har ikke noe særlig vondt.. bare i ryggen innimellom, men har korsryggproblemer så er vel egentlig bare pga det begynner å bli tungt?

ble satt igang sist så er veldig ukjent dette med at ting kan starte selv.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan tenkes, men det kan også være mye vannete utflod. Noe jeg har hatt mye. Virker nesten som jeg har pissa på meg.. hehe.. Men jeg har altså hatt mye vannete utflod og trusa blir nokså våt.. Vi får håpe det er det og at babyen holder seg der noen uker til :) Men dersom bindet blir veldig vått, ville jeg ringt føden og tatt med bildet opp dit så de får undersøkt om det er fostervann.

Lykke til :)

Skrevet

ja jeg har hatt mye utflod de siste ukene, men ikke sååå vannete :) men får håpe det er det.. :) det beste er jo om han blir lengst mulig.. :)

føden mente slimproppen gikk i uke 33, men det vet jeg jo ikke har så mye å si :)

Skrevet

men hadde sex igår da, så ikke lett å si om det er pga det det lukter eller ikke :)

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt misstanker om vannavgang hadde jeg reist på føden uansett jeg for og få det avkreftet/bekreftet... Ikke bra og lekke fostervann heller, kan lett bli infeksjoner.

Skrevet

Kan jo tenkes at det er vannet. Men kan like godt være utflod i store mengder. Jeg hadde mye av den utfloden fra rundt uke 34, så mye at truseinnlegg ikke holdt, måtte bruke bind. Jeg var redd det var fostervann. Men det var det ikke. Den dagen vannet gikk var jeg ikke i tvil om hva som skjedde. Det var veldig tidlig, i uke 37, så var totalt uforberedt. Men likevel, INGEN verdens tvil. Jeg lagde spor etter meg fra senga og ut på badet, det bløtte ut hele trusa, prøvde med nattbind, gikk ikke det heller, rant tvers gjennom. Før jeg kom meg på føden, som er 5 min unna, hadde jeg bløtt ut tre truser og joggebukser, så ut som jeg hadde tisset på meg. selv om jeg hadde på meg de største nattbinda. Eneste som holdt igjen var sånne svære tena bleier som jeg fikk da jeg kom på sykehuset.

Nå er det selvfølgelig ikke alle som opplever det så voldsomt at vannet går, jeg hadde nok ganske mye fostervann. Og i tillegg var ikke hodet helt festet heller, så det fikk renne fritt.

Men er du i tvil, kontakt føden, for går vannet skal ungen ut etter et visst antall døgn. Hvis vannet går og fødselen ikke starter av seg selv så skal den settes igang etter 2-3 døgn. Med meg tok det innmari lang tid å få ut den ungen etter vannet gikk, og de var veldig bekymret for både meg og babyen med tanke på infeksjoner i og med han ikke ligger beskyttet inni der lenger. Men en tur på føden, så finner de ut om det er fostervann eller utflod.

Skrevet

ja det stoppet litt opp.. kjenner ikke så mye nå, å i bindet er det gått tilbake til vanlig mengde med utflod. men er helt hoven nedentil.. kjennes ut som om alt er på press.. :/ men håper at det ikke kommer mer.. kommer det mer ringer jeg føden.. bor ett godt stykke fra sykehuset så får se hva som skjer framover.. :)

men takk for svar..

Skrevet

Man kan miste fostervann i små mengder, det er veldig individuelt og da er d fort gjort å være i tvil om hva som er hva, utflod eller fostervann. Det beste for barnet er å få sjekket det og om du eventuelt har mistet mye. Fostervann er jo noe som kan gjennopta seg om mor ligger i ro slik at barnet for mulighet til å være lenger i mors liv om det starter for tidlig. ring jordmor så er du på den sikre siden ;-D lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...