Gå til innhold

skal synet til en på 6 mnd være ferdig utviklet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal synet til en 6mnd være ferdig utviklet?

Dattra mi er 6 mnd, skjeler, og virker som om ho ikke ser helt godt. tenker på avstand å sånn.

Når ho har vært på sitt beste humør, så har jeg gått litt unna og "skøya" med ho, på en måte, men veldig veldig sjeldent no reaksjon, også fortsetter ho å se rundt i rommet.. Veldig vanskelig å forklare. Kan jo være at jeg ikke er no morsom i hennes øyne å da, hehe.

Men er det noe man kan få sjekket når de er så små eller må vi bare vente til de blir litt større?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

mener å ha lest her på `første leveår` synet er som vårt fra de er ca 4 mnder. Jeg ville kontaktet helsestasjonen for en sjekk og det er jo ikke noe vits i å vente med det!

(her hos oss har helsestasjonen også en åpen dag hvor man kan komme hvis man lurer på noe)

Skrevet

Synet til en på 6mnd skal absolutt ikke være ferdigutviklet.

Synet dems er ganske bra når de er 1 år. Men 100% som vårt syn er det ikke før de er nærmere 2 år. Det har jeg i alle fall både hørt og lest.

Skrevet

Nyfødt.

Synet er uskarpt og barnet kan ikke koordinere begge øyne.

Har et godt synsinntrykk av nærliggende gjenstander (avstand på 30 til 50 cm). Svart og hvitt

De første ukene Rundt fire uker kan de følge gjenstander som beveger seg foran dem

Rundt seks til sju uker kan de skjelne størrelser. Rundt sjette uke kan de identifisere rødt – og så grønt

3-4 måneder

Kan lett flytte blikket mellom nære gjenstander og fjerntliggende gjenstander. Kan skjelne detaljer på gjenstander

Kan gjenkjenne blått og gult

6 måneder

Øynene er rundt to tredjedeler av størrelsen på fullt utviklede øyne.

Kan bruke begge øyne for å se

Samme synsbilde som en voksen

1 år

Kan koordinere bevegelsen på øynene perfekt med kroppsbevegelsen sin

Samme synsbilde som en voksen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...