Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Lille jenten min på en måned er blitt forkjølt. hoster, nyser og puster veldig tungt til tider..Skal jeg gjøre noe med det? Jeg selv er forkjølt, har vondt i halsen og vondt i hodet. Kan jeg fortsette å amme selv om?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 hvis hun puster veldig tungt synes jeg du skal ta kontakt med lege. Hun er så liten og bør ikke få masse slim i lunger/hals. Amme kan du ja
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Er bare innimellom, hun virker fornøyd og smiler. Skal på 6ukers kontroll i morgen, så kan vel vente til det? Har ikke febertermometer, hvordan kan jeg se om hun har feber? hvor skal jeg kjenne etter? I nakken?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Amme bør du absolutt fortsette med, det er masse bra antistoffer i melka som er helt topp for henne nå Hvis hun er tett, er det også fint å sprute litt morsmelk i nesa, evt kan du bruke saltvann. Å ha et par bøker under hodeenden på senga er også fint, da blir hun ikke så tett. Hvis du ikke har termometer bør du snarest få kjøpt det, et must for alle småbarnsfamilier Hvis du ikke har mulighet til å komme deg ut på f.eks et apotek og få kjøpt det så får du bruke gamlemåten med å legge leppene dine på panna hennes, og vurdere. Paracet er fint å gi hvis hun blir veldig varm og slapp. Kjedelig når de som er så små, blir syke Men fint du skal på kontroll i morgen da, så får legen lyttet på henne. Men hvis du føler deg utrygg i løpet av kvelden er det bedre å ta en telefon for mye til legevakta enn en for lite God bedring til den lille!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå