Honningmelon Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Jeg har alltid vært skeptisk til det etter jeg hørte om et barn som ble kvalt fordi de ble hengede i hetta. Men, jeg ser maaaaange barn i bhg vår har hettegensere på. Så, er jeg hysterisk? Hva gjør dere?
It's all about me Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Guttungen bruker mye hettejakke iallfall. Han liker så godt å kunne dra den på seg innimellom.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Har stort sett bare på han sånne tynne trøyer/gensere, fordi han er så varm av seg.. Men jeg kunne fint tatt på han hettegenser om det var nødvendig.. Så ja, synes du er litt hysterisk
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Storesøster har et par med hette. Lillebror går med det noen ganger når det er kaldt. Ellers har hanbare tynn genser. Har aldri verken tenkt over eller hørt om det du sier.
Mille** Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Nei, hun har vel ikke en eneste hettegenser, men det er fordi jeg syns de er upraktiske, blir så klumpete under jakka. Men hun har hette på alt av yttertøy da, og det blir vel det samme. Litt hysterisk er du kanskje, tror vel sjansen er større for å omkomme i en trafikkulykke på vei til barnehagen enn å bli kvalt av sin egen hettegenser.
Honningmelon Skrevet 19. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2009 Hmmm... mulig jeg er hysterisk da. Jo, det var en gutt som ble hengende i et lekestativ i hetta og ble kvalt. Var etter det jeg ble litt redd dette med hettegensere. Men, det er vel ikke så stor fare for at dette kan skje.
Honningmelon Skrevet 19. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2009 Altså, uteklær med hette blir noe annet, ettersom de aller fleste uteklær for barn har hette som kan taes av. Da løsner hetta fra jakka i tilfelle.
Gjest Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Den største faren med gensere og jakker generelt er snorene oppe ved halsen. Nå har ikke jentene så veldig mange hettegensere å skryte av, men noen hettejakker. Jeg sørger da for at det ikke er snorer med knuter i enden som kan henge seg fast.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Barna mine bruker ikke hettegenser i bhg, nettopp fordi jeg hørt om tilfeller som du sier! Samme om jeg er hysterisk eller ikke...
Honningmelon Skrevet 19. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. august 2009 Dytter denne for flere meninger, jeg
mamma >to gull Skrevet 19. august 2009 #11 Skrevet 19. august 2009 Han har flere hettegensere og bruker det ofte ute når det liksom er for varmt med jakke, men greit med en tynn hettegenser. Har en hengende i BHG og. Har egentlig ikke tenkt på det du sier, men når du sier det så..Nei, huff, kan ikke tenke slik..Tenk på alt som KAN skje..
solstråle69 Skrevet 19. august 2009 #12 Skrevet 19. august 2009 Aldri. Barnehagen ser helst at de ikke bruker det.
Honningmelon Skrevet 19. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 19. august 2009 Da er jeg ikke overhysterisk alikevel kanskje da. Ser det er noen som er enig med meg her. Tenkte ikke over det før jeg heller, før jeg hørte om denne gutten som ble kvalt.
Tired mama Skrevet 19. august 2009 #14 Skrevet 19. august 2009 Gutten in på 3 år bruker aldri hettegensere, fordi han ikke har noen. Men det hender han bruker hettejakker. I den forrige barnehagen hans fikk vi beskjed om å IKKE ta på dem gensere/jakker med hetter UTEN knapper, av den grunnen som du nevner, barn som er blitt kvalt av at hetta er blitt hengende fast i ting.
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. august 2009 #15 Skrevet 19. august 2009 Ja, han bruker hettegenser og ja, jeg synes nok du er litt hysterisk.
RødRev Skrevet 19. august 2009 #16 Skrevet 19. august 2009 Steike. Ja, jeg synes dere er hysteriske. Norge er et svært kontrollert samfunn, det hadde nok ikke vært lovlig å selge hettegensre hvis det var en så overhengende fare som dere skisserer.
Bunnies by night Skrevet 19. august 2009 #17 Skrevet 19. august 2009 Jeg bruker ikke hettegenser på gutten vår i barnehage. Synes ikke det er hysterisk, på parkdresser o.l er jo hettene festet med trykknapper - nettopp for at det skal være sikkert! Så nei, ikke hettegenser på gutten vår i barnehage:)
Gjest Morn du Skrevet 19. august 2009 #18 Skrevet 19. august 2009 Mine brukte ikke hettegensere i barnehagen nei, ikke skjerf heller.
digger Skrevet 19. august 2009 #19 Skrevet 19. august 2009 Overhodet ikke hysterisk, men fornuftig:-) Synes generelt at litt for mange ikke er påpasselige nok med barns sikkerhet.
Mom2Two Skrevet 19. august 2009 #20 Skrevet 19. august 2009 Nei, faktisk ikke. Har hettegensere, men brukes bevisst aldri i barnehagen.
Bettybu Skrevet 20. august 2009 #21 Skrevet 20. august 2009 Prøver å unngå hettegensere pga jeg syns det er klumpete å ha under jakke, om det trengs... Elles så tenker jeg ikke så ,myke over "risiko!"
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. august 2009 #22 Skrevet 20. august 2009 Daniel bruker endel hettegensere. Aldri tenkt på den problemstillingen du viser til..
Mockanin Skrevet 20. august 2009 #23 Skrevet 20. august 2009 Har hettegenser/jakker med hetter som minsten bruker i bhg. Han synes det er godt å kunne dra på seg hetta når det er litt surt ute. Skjønner tankegangen din, men det har ikke vært så mange av de ulykkene du tenker på. Ulykker kan det skje uansett. Nå er det jo ikke snorer lengre på hettegensere til de små heller.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 20. august 2009 #24 Skrevet 20. august 2009 Min bruker hettegenser i bhg. Regner med at hun er under oppsyn hele tiden,og det skulle ikke være for vanskelig,siden det er bare 23 unger der,og på et ganske lite område:)
LoveActually Skrevet 20. august 2009 #25 Skrevet 20. august 2009 Jeg har aldri brukt hettegenser/jakke eller skjerf... Det finnes jo så mye annet fint uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå