Gå til innhold

Noen som er besøkshjem..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell...

Er nysgjerrig på masse, hvor mye, alder på barna, kontakt med foreldrene, dekking av utgifter.....osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. En del av det du spør om er taushetsbelagt.

Vi er veldig utvidet, ca 50%. Det vanligste er helger, alt fra fjerde hver til annen hver helg, og kanskje litt ekstra i ferier. Vi har kontakt med forelder ved overlevering når denne ikke skjer via barnehage/skole og under besøket om det er noe spesielt (sykt barn, spørsmål om ting e.l). Den faste betalingen inkluderer utgiftsdekning, men det kan søkes om ekstra økonomisk støtte til innkjøp av større ting - nytt bilsete f.eks - og spesielle utgifter som ferieturer. Slike søknader blir stort sett innvilget av den barnevernstjenesten vi forholder oss til.

Skrevet

Takker for svar.. : )

Skrevet

kan du fortelle meg hav besøkshjem er?

Skrevet

Barn som trenger avlstning i andre hjem, eller foreldre som trenger avlastning :)

Kan være så mange grunner til det, men som over her nevnt...gjennom barneværnstjenesten.

Skrevet

var for en ung tenåringsgutt for mange år siden. foreldrenes initiativ. en helg i mnd.

synes betalingen var stusselig fordi jeg ikke selv hadde barn og alt vi skulle gjøre var på grunn av han. regner med at det blir noe annet med et barn ekstra i familiegruppen.

man må som regel forholde seg til både barnevern og familie

man får et "oppdrag" i forhold til hva man skal sørge for (f.eks. positive opplevelser i trygge rammer" eller lignende.)

mange som trenger, som om man vil og har krefter så er det flott!

Skrevet

Vi var, og snart får vi besøk av den første gutten vi var besøkshjem for. Han og pappaen, som var enkemann, bodde i nabolaget og jeg kjente gutten gjennom en fritidsaktivitet jeg var involvert i. Da vi ble samboere ble vi spurt, og en langhelg i mnd. + to torsdager var han hos oss. Jeg husker ikke hva vi fikk dekt, men siden vi var studenter tror jeg vi fikk litt mer for å dekke aktiviteter. En blir ikke rik, men for oss var det svært givende. Senere har vi hatt et barn en helg i mnd. og det var mer slitsomt siden barnet krevde mye. Lite kontakt med foreldrene, men faren til førsteman har vi mye kontakt med nå i ettertid og i år skal de feire jul hos oss. Våre gutter er yngre enn han, og spesielt etter de flyttet har han virkelig tatt på seg storebror rollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...