Gå til innhold

I denne innvandringsdebatten....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer det attpåtil rett fra "levra" til en innvandrer selv:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=570413

Dette har jeg også ment lenge. Ola dunk lukker øynene for realitetene, tar inn altfor mange "asylsøkere"/innvandrere uten kapasitet til å følge dem opp! Det må jo være viktigere å ta seg av de som kommer, enn å ha en flott statistikk å vise frem til omverdenen om hvor flinke vi er til å ta inn mange til vårt lille land??? Man må jo kunne følge dem opp også.

Huff! Kanskje påtide med et lite stopp, og heller ta oss skikkelig av de som har kommet, få ut de som ikke har noe her å gjøre, og ta inn nye og reelle asylsøkere/innvandrer??

Blir gal på disse blinde sauene som nekter å innse sin egen innkompetanse, men står heller med åpne armer å tar inn rått og røti!

VÅKNE!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg. Når en flyktning står å banker på døra, så har vi plikt til å ta i mot. Enten om det er FRP eller SV som sitter med makta. Man kan ikke velge. Dette i følge FNs flyktningekonvensjon.

Så kan man muligens sperre flyktningen, som i de fleste tilfeller har opplevd terror og traumatiske hendelser, i inngjerda asylmottak. Flyktningene får det i hvert fall ikke bedre, og det er også tvilsomt om det i det hele tatt er lov både i forhold til norsk lov og menneskerettighetene, men det sender et signal til andre flyktninger om at "kommer dere til Norge, så får dere det i hvert fall ikke noe godt".

En slik politikk har ingenting å gjøre med å hjelpe flykntinger, men enkel vei utenom problemet.

Mer ressurser til integrering av innvandrere, og en realisisk innvandringspolitikk, ja takk. Men jeg skulle veldig gjerne ønske at noen greide å se lenger enn sin egen nesetipp... Integrering er nemlig vanskelig med såpass mange "jeg er ikke rasist altså, men"-nordmenn.

Skrevet

LilleElla

Nå slippes jo alle flykninger innenfor døra til Norge da :) De trenger knapt å banke på! Men etter at de har kommet inn må vi jo ha noe å tilby dem, ressurser til å følge dem opp, integrere dem fornuftig og ev. etter deres eget ønske osv. Men vi har jo rett og slett ikke kapasitet/erfaring/ressurser til dette. Det er jo det linken min også henviser til, og da i uttalelse fra en innvanderer selv!

Nekter du for det??? Man kan gjerne ta inn alle sultne barn i Afrika, krigsherjede og traumatiserte mennesker osv. for meg, men det hjelper dem jo ingenting så lenge de ikke får oppfølging her til lands!! Da blir de jo nettopp stuet bort på asylmottak osv da.

Begrens innvandringen og følg opp de som slipper inn, så kan vi ta inn nye. Selv et barn forstår jo det! Det er altfor mange som vil åpne grensene helt og la alle bare "fosse inn", men det vil ikke gjøre situasjonen bedre for noe. Helt sikkert! Jeg vil svært gjerne at de som har det verre enn meg skal få all mulig hjelp, men ikke av bekostning for allmennheten for det gavner ingen. Selv ikke den som ev. kommer hit. Klart dem slipper unna en ev. krigssone, men problemene tar dem jo med seg i bagasjen, og uten hjelp fra fagfolk, er i bunn og grunn ikke situasjonen mye bedre for dem. Bare litt.

Og det er ikke til å stikke under en stol at mange (og jeg mener mange) av asylsøkerene her til land ikke er reelle asylsøkere. Det er jo bare å lese i avisene om hva som foregår, pluss se på statistikkene. Antallet asylsøkere har vel økt fra 5000 til 15 000 eller noe sånt på bare 2-3 år!

Noen går jo rundt i gatene og driver med lovbrudd etter at asylsøknaden er avslått. Hvorfor ikke da sende dem ut slik at Norge kan ta seg av de som faktisk virkelig trenger det? Nei, mye av denne innvandringspolitikken er helt på styr fra ende til annen....! Og da mener jeg ikke at det er innvandrerene sin feil, men norske myndigheter/Regjering!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...