Abracadabra Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Hei alle! Har en bak-frem gutt her i huset, han har bæsjet i do kjempelenge, i hvert fall siden i fjor sensommer/høst (da var han jo fremdeles kjempeliten, bare litt over 20 mnd!), og har vært SÅ flink til det! Noen glipp innimellom selvsagt, men mest hvis han er i en uvant situasjon, eller han har bløt mage...men stort sett er han kjempeflink, og sier ifra om at "kom, jeg må poppe i do!". MEN dette med å ta seg tid til å TISSE i do er visst bare tull ifølge ham! Han blir tre i desember, så det er jo litt tidlig, men jeg merker jo på hele gutten at han EGENTLIG er klar! Han har kontroll på tissingen, men gidder rett og slett ikke å ta seg tid til å gå på do. Bestikkelser (klistremerker, småsjokolader, hva som helst) og skryt funker ikke i det hele tatt. Han er tøybleiebarn så det at han blir våt hjelper ikke heller... At han ikke skal tisse i Lynet McQueen-undikkene hjelper ikke... At pappa/farfar/morfar/tante blir stolte huiter han i!!! hehe At vennene (de er riktignok eldre enn ham) tisser i do er fullstendig uinteressant! ;-) Noen som har flere idéer? Skal jeg bare vente litt til kanskje og forsøke igjen om noen uker? Min mor sier jeg skal vente en stund, at for gutter er to og et halvt ganske tidlig, så hvis han ikke vil er det ikke vits i å stresse med det. Jeg er jo forsåvidt enig, vil ikke at han skal bli HELT anti-do! Har en vag forhåpning om at han plutselig en dag bestemmer seg, hehehe
h.hippo Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Enig med din mor! Ikke press for hardt, det høres ut som du har prøvd det mest vanlige! Det kan nok bety at han ikke er klar, selv om du tror det! Har sett veldig mange eksempler der foreldrene har det mye mer travelt enn barna, og stort sett blir det ikke noe positivt utfall.. Mye frustrasjon og mange tilbakefall!
Abracadabra Skrevet 19. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2009 jeg tror jeg gjør det, jeg... prøver igjen før jul kanskje, lokke med en stor gave, hehe! han ønsker seg veldig en stor skurtresker, han fra Cars du vet, hmmm... er jo forsåvidt glad han bæsjer i do jeg, for tissebleier er jo ikke på LANGT nær så plagsomme, hehe!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Synes da han er ganske flink siden han bæsjer på do jeg da:) Men måtte lese tråden din siden vi selv så smått har begynt å introdusere do for gutten vår.... Ser at Lynet Mcqueen er i vinden hos dere også! Her er det "jisebilen" (les lynet eller alle andre røde biler eller biler fra filmen) som gjelder dagen lang:) Så vi kjøpte en doring til han med bilder fra Cars og den er jo stas da. Så vi er nå på do 1-2 ganger for dag vi, men ennå har ingenting kommet i do for å si det sånn. Men en vakker dag så tisser han eller bæsjer når han sitter der og da har jeg et håp om at det kanskje er litt stas å gjøre fra seg på do. Tror man bare får være tålmodig og vente jeg altså. Men du; jeg trodde ikke det gikk an å bæsje uten å tisse jeg.....
Abracadabra Skrevet 19. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2009 å joda han tisser i do hver gang vi går på do, ingen problemer, det er derfor jeg tror han er klar egentlig... vi går gjerne på do noen ganger ila dagen, og det kommer alltid litt tiss, så han vet hva vi gjør der for å si det sånn. problemet er å få ham til å avbryte leken for å gå selv på do når han MÅ tisse! det er der vi henger! selv om jeg spør "må du tisse nå?" så sier han åneida, overhodet ikke liksom - også ett minutt senere tisser han i buksen. har hatt dager som har vært helt tørre i timevis, men da har jeg tatt ham med på do hvert kvarter (til høylydte protester, dette har han ikke tid til!)...og jeg har jo ikke tid til å ta ham med på do hvert kvarter heller, hehe. late meg...! jeg bare skule ønske han VILLE tisse i do, da hadde vi vært ferdige forlengst, sukk!
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Herreguud.. Gutten din er jo kjempe flink.. Selv har vi en på 1 år og 10 mnd, og har så vidt begynt å introdusere potta for han.. Han skal nå bare late som, men tror gutta trenger litt lengre tid til å "slippe" seg.. Har et tantebarn på snart 3 år som NEKTER å gå på do å bæsje, fordi han sier det er skummelt, så han sliter masse med forstoppelse og foreldrene må gi han laktulose.. Tror du bare skal være glad for at han faktisk bæsjer på do og heller venter litt med tissinga.. Gi han en liten pause, og la han finne ut av det selv:) Ser ofte foreldre som maser så mye at det gir motsatt virkning på barnet..
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Aaaah, da skjønner jeg:) Ja ja, det er travelt å ha det slik, men jeg synes nå likevel at han er ganske flink da altså Her i huset har vi et håp om å få han tørr i løpet av det neste året. Er kanskje lettere når man har sommeren på seg også...? Har jo ingen gode råd til deg jeg da dessverre, men masse lykke til i alle fall!
Abracadabra Skrevet 19. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2009 takk for svar alle sammen, da gjør jeg som instinktet sier, og lar ham tisse i bleien noen måneder til! jeg også synes han er veldig flink altså, det gjør jeg, og jeg håper jo at han plutselig bestemmer seg ;-) siden han tydeligvis vet hva det går i, så er det vel mest et spørsmål om at han må bli klar for det selv...og i ml-tiden får jeg bare være glad for at jeg slipper de fleste bæsjebleiene. takk for støtten folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå