Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Jeg ble strippet i går, men er det noen som har erfaring med det? Har ikke merket noen tegn til at ting skal sette i gang enda.. Skal tilbake om en uke om det ikke har skjedd noe innen da.. Er 2. gangs, men gikk ikke gjennom dette med første mann.. Har 14 dager igjen til termin i dag, men vil sååååå gjerne bli ferdig med dette svangerskapet nå pga stoore plager...
cakes Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 hei, har blitt det i begge de to andre svangerskapene, men jeg var veldig moden i utgangspunktet når jeg ble strippet. med førstemann så satte fødselen igang i løpet av 1 døgn, ble strippet fredag ettermiddag,lørdag formiddag var jenta født:) med andremann tok det 3 døgn fra jeg ble strippet til det skjedde noe. ble selv strippet på mandag nå, hadde 2cm åpning og var så myk og moden man kan få blitt, og har hatt en del murringer siden da, noen ganske vonde tak innimellom, men virker ikke som det blir fødsel på en stund for det:( skal også tilbake om en uke. hadde hvertfall god erfaring med det de to første gangene, det er bare 3 mann som lar vente på seg:) har 2 uker til termin jeg og
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 19. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2009 Oi, så spennende:) Men jeg var ikke moden i det hele tatt!! Hun fikk så vidt 2 fingre inn i livmormunnen.. (sorry for detaljene). Men jeg er veldig klar nå, men har ikke merket noe tegn til noe enda... Kanksje man må være moden for at det skal hjelpe? *Snart høst og babytid Jahoo* Når man blir strippet vil det si at de tøyer livmormunnen, sånn at man kan få åpning, og fødselen kan starte...
Venter nr 2 i september! Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 hei! Jeg ble også strippet i går. er 38+4 nå... Har ikke merket noen tegn til at noe skal skje enda, men det har kommet litt brunt slim i dag... Kan det være tegn på at ting skjer?? Håper-håper!!
cakes Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 jeg vet ikke, men tror det hjelper at man er moden i utgangspunktet. da er jo kroppen litt mer innstilt på fødsel.. "venter r 2 i september" : brunt slim kan jo være litt av slimproppen, kanskje? håper ingen av oss trenger å vente altfor lenge til vi får hilse på babyene våres!
Venter nr 2 i september! Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 hmm.. kanskje det! det hadde jeg faktisk ikke tenkt på! Vi har en spennende tid i vente! skal oppdatere hvis det skjer noe mer!!
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 19. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. august 2009 Jeg har også hatt litt slim i dag.. Ganske blankt dette, men så noen nyanser til rosafarge i deler av ddet også.. Kan det være slimproppen tro? Blir spennende å se hvem av oss som får først da;) hehe.. Hvor har du fødeplass? Jeg har på Ullevål:)
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 19. august 2009 #10 Skrevet 19. august 2009 Kan man bli strippet så lenge før termin? Må man be selv om dette el må det va en spes grunn for det? Va gjør de når de stripper? Er førstegangs, så er helt grønn på dette=)
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 19. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. august 2009 Jeg ble strippet fordi jeg er så sykt plaget med bekkenet, pluss at jeg fikk en gutt på 4,2 en uke før termin for snart 2 år siden.. Og jenta i magen nå ligger litt over gjennomsnittet.. Jeg var på vektestimerin på ullevål, og legen sa bare at nå skal jeg prøve å strippe deg, så gjorde hun det.. hehe.. Så jeg bad ikke om det i det hele tatt. Hun skulle først bare sjekke om jeg var moden, noe jeg da ikke var. De gjør vel dette for å sette fart på modning og evt få i gang fødselen.. Det hun gjorde på meg i allefall var at hun prøvde og tøye livmormunnen med fingrene sine. Er grønn på dette feltet selv jeg altså, så trenger ikke å være førstegangs for å være det altså.. hehe.. Dette svangerskapet har vært heelt forskjellig fra forrige, så føler nesten at det er førstegangs for meg også
cakes Skrevet 19. august 2009 #12 Skrevet 19. august 2009 jeg ble strippet fordi jeg er ganske så utslitt, har sterke bekkenplager og har gått med vonde og kraftige masrier i 4 uker, har hatt 2 cm åpning like lenge, noe som visst er helt vanlig når man venter nr 3. men det er jo fryktelig slitsomt for det da.. har hatt en del masrier og gått med åpning en liten stund med de to andre også, men ikke mer enn en uke. så dette er en litt ny opplevelse for meg og:) jeg har fødeplass på SØF forresten. (sykehuset fredrikstad)
skorpionfruen Skrevet 19. august 2009 #13 Skrevet 19. august 2009 Åhhh jeg vil også strippes hehe hørtes helt grotesk ut men jeg er så fødeklar at det er sykt. Vil bli ferdig NÅÅÅÅÅ! Skal på kontroll i morgen, men siden jordmora er kusina mi ser jeg ikke for meg at hun kommer til å foreslå noe underlivsstyr
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 19. august 2009 #14 Skrevet 19. august 2009 Skal på helsesjekk til jordmor i morgen,er i uke 37. Sjekker de nedentil eller er det bare vanlig sjekk?
cakes Skrevet 19. august 2009 #15 Skrevet 19. august 2009 "nordland": det er nok bare en vanlig kontroll, de sjekker ikke underlivet hvis ikke det er grunn til det.. mye kynnere og sånn f.eks. de gjør det hvis du ber om det da.. "skorpio": er jordmora kusina di? hehe... spesiellt:) men artig!:)da hadde ikke jeg villet ha noe underlivssjekk heller! hehe er rimelig fødeklar selv, går bare rundt og venter på at det skal bli skikkelig vondt(høres jo litt sykt ut og vente på vondt da men.,). er så lei av å ha ganske vondt, men ikke vondt nok... vil ha baby!! rett og slett:)
skorpionfruen Skrevet 19. august 2009 #16 Skrevet 19. august 2009 Ja cakes, det er en jordmor på helsestasjonen og det er søskenbarnet mitt. Veldig kos det, men tror nok ikke vi kommer til å ta underlivsundersøkelse nei men hadde hun vært på jobb på føden (noe hun av og til er) så hadde jeg bare syntes at det var morro. Blir noe annet enn kontoret på helsestasjonen
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 20. august 2009 Forfatter #17 Skrevet 20. august 2009 Kan du ikke spørre henne om hun kan sende deg på sjekk på sykehuset da? Men å bli strippet er ikke SÅ groteskt altså.. hehe.. Bare litt ubehagelig, så om det skulle skje deg, må du ikke grue deg for mye på forhånd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå