Gå til innhold

Anbefale en god bok til ei dame på 50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil kjøpe ei god bok til min mor i bursdagsgave!

Ho er veldig glad i Hamsun, men har hans samlede verker. Ellers liker ho Saabye Christensen, Khaleid Hoseini, Stieg Larsson osv. Ønsker gjerne tips om andre titler enn disse fire her har skrevet, da ho har lest det meste av dem. Men dette er altså gata ho liker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tru ho kan like Øya av Victoria Hislop. Same forfattar skal ha kome med ei ny bok som visst skal vere like god, men har ikkje lese denne.

Skrevet

Da kan jeg anbefale "Huset ved moskeen" av Kader Abdolah. Det er litt i samme gate som Khaled Hoseini. :) En veldig fin bok!

Skrevet

Du MÅ gi henne boka "Tett inntil dagene. Fortellingen om min mor" av

Mustafa Can. Det kan ikke slå feil, og er gripende og sann historie om en kurdisk innvandrekvinne i Sverige. Det er sønnen hennes som skriver boka, han er svens-kurdisk journalist.

Boka fikk strålende kritikker, og det er jeg enig i.

Her er link til GVs anmeldelse: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=502057

Skrevet

"Drømmehjerte" eller "Senor Peregrino" av Cecilia Samartin

Skrevet

Oi, den så veldig spennende ut, Herrevagammalmamma!

Håper den fortsatt finnes i bokhandelen da! Skal i selskap til ho i morgen, og har brukt altfor lang tid på å finne ut hva jeg skal kjøpe, så å kjøpe via nett nå er jo ikke mulig.

Skrevet

Tett inntil dagene, som nevnt over, tror jeg og hun vil like. Ellers; "Gulldronning, perledronning" av Margaret Skjelbred. Veldig trist, men veldig bra. Om ei lita jente som utsettes for mer enn et barn skal og historien bak dette, i tre generasjoner. Mye tårer, men både jeg og mamma likte den godt. Og "Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd! Kjempebra om et frodig kvinnefellesskap. Og jeg liker også veldig godt forfatterne som du nevner moren din liker:) Sist men ikke minst, min personlige favoritt; Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av Jan Wiese. Den er helt utrolig fengende, jeg leste den ut på en dag. En historie fra nåtiden blir flettet sammen med en historie langt tilbake i tid, flere hundre år. Tross den litt svulstige tittelen er det en av de beste bøkene jeg har lest. Også Alkymisten da, av Paulo Coelho. Synes en del av de andre bøkene hans er litt too much, men liker Alkymisten fordi den er så enkel men likevel dyp. Fabel om gjetergutten som reiser fra Spania til Egypt i jakten på sin drøm og innser mange av livsts sannheter underveis. God bok! :)

Skrevet

Linda Olsson "La meg synge deg stille sanger". En helt utrolig bok, litt trist, men kjempefin - og ikke deprimerende...Hun kommer til å elske den! :) Handler om et møte/vennskapet mellom en ung kvinne og en gammel dame.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...