Gå til innhold

fostervann eller utflod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35 uker på vei og har i det siste hatt utflod som ser ut som vann. Det er ikke mye som kommer ut, men lukter litt rart. Er ellers veldig tørr i underlivet, men under sex blir jeg helt våt, (penis når tas ut er helt våt, akkurat som vann og dette er klissete, og dette uansett om jeg er kåt eller om me bare går rett på sexen, og eg er tørr som søren utenfor).. har aldri opplevd dette før jeg ble gravid.. er dette bare utflod, eller kan det vær fostervann?

Litt dårlig forklart og dette..heh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til lege for å få det avklart! Er det fostervannslekasje må du nok innlegges og settes på antibiotika for å forhindre infeksjon, som kan være farlig for barnet!!!

jeg fikk selv vannavgang i uke 33, piplet litt når jeg reiste meg opp eller bøyde meg frem (viste seg etter hvert at jeg hadde rift i fosterhinna langt opp på magen, ikke under, derfor kom det ikke noe når jeg sto rett opp og ned). Men det kan være skummelt. Jeg ble lagt inn og lå til passerte 34 uker, for da er lungene modnet. Så startet de fødselen. Gikk ikke så endte med ks. Men likevel, vannavgang må du ta på alvor! Det lukter litt rart av fostervann, noen sier søtlig, en jordmor sa det lukter litt som sæd, svakt klor, liksom. Og trenger ikke være mye som komme,r barnet sperrer jo for utgangen (derfor det kommer mest ved bøying fremover osv). Sex bør du absolutt vente med til du vet sikkert pga infeksjonsfaren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...