Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Jeg skal begynne på skole til neste høst, og skal søke lillejenta mi i barnehage, probleme er det at jeg bor i en annen kommune enn hvor jeg skal gå på skole og jeg må søke barnehageplass i den kommunen jeg bor i.. Men dersom hun skal gå i barnehage der hvor vi bor så vil ikke jeg rekke skole i og med at fleste barnehager åpner halv 8 og jeg begynner på skole kvart over 8 og det tar litt tid med buss da jeg ikke har lappen. Jeg har samboer, men han begynner sannsynligvis på skole/kurs nå ganske snart og da går ut i jobb neste høst, så vi vet ikke hvordan det blir med hvor han får jobb og hvilke arbeidstider han får. Vi har vurdert og flytte nermere skolen, men da må vi gjøre dette ganske så fort, vi leier leilighet og kontrakten går ut mars 2010, hviss ikke mister vi depositum som er på 8500. og det blir litt trist dersom vi må betale depositum på neste leilighet. Burde jeg søke henne inn i barnehage der i den kommunen vi bor i nå og så håpe på og flytte og da søke om overflytting? og i såfall hvor lang tid kan det gå før vi få flyttet henne over i ny barnehage hviss vi flytter til en annen kommune? Vil jo helst hun skal slippe og holde på og bytte barnehage vertfall hvis det vil vise seg at hun trivs kjempe godt i den barnehagen hun begynner i. hun er bare 7 mnd nå, men tenke og søke om plass til etter jul slik vi vertfall har barnehageplass..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Jeg tror ikke du kan søke om overflytting fra en kommune til en annen. Bare når det gjelder på samme kommune. Jeg måtte hvertfall søke på nytt da jeg flyttet fra en kommune til en annen en. Det visste jeg ikke, for jeg trodde jeg bare kunne søke om overflytting. Men fikk beskjed fra den nye kommunen at jeg måtte søke på nytt. Men heldigvis fikk vi plass med engang, fordi det var en ganske ny bhg og masse plasser.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Du kan søke studentbarnehage. Også må du søke om bhg før 1. mars for å være med i hovedopptaket. Dere har vel oppsigelsestid på 3 mnd?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Jo det kan godt stemme at vi har oppsigelsetid på 3 mnd. Men tror uansett huseier forstår dersom vi må flytte og ikke blir vanskelig ang depositum... Hmm, vanskelig dette her. vet ikke om jeg skal hive inn søkand i den kommunen jeg bor i ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå