Gå til innhold

Akkurat blitt separert....behandlingstid hos nav 4 mnd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere andre fått dette til? Fire måneder er fryktelig lenge å vente på stønader når man skal forsørge to små barn, betale barnehage, huslån osv. Bare utsatte dere alt av regninger, eller lånte dere penger noe sted mens dere ventet på nav? Synes det er horribelt at de bruker så lang tid når det er barn involvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det slik...

Kredittkort er en nødvendig onde :(

Det gik jo ikke an å klare alt alene samtidig som man skulle skaffe seg endel inventar og få huslån osv.

Hvis ikke det hadde vært for kredittkortene så hadde det gått til helvete.. for å si det rett ut..

Skrevet

Be NAV sosial om et lån/forskudd. IKKE bruk kredittkort.

Skrevet

Jeg måtte vente mellom 6-8mndr før jeg fikk svar på mine søknader. NAV brukte ekstremt lang tid. Ble lovet 3 mndr ventetid, men det klarte de ikke å holde. Måtte ta opp et dyrt forbrukslån for å klare meg i ventetiden:(

Skrevet

Jeg ringte sosialkontoret, men der vurderer de deg ut fra samme kriterier som vanlige sosialklienter, til tross for at det her er snakk om penger de vil få tilbake. Jeg tviler på at jeg vil få særlig hjelp da, spesielt fordi jeg i oppsigelsestiden nå vil ha utbetalt 8500 i lønn, og 6500 i studielån, samt barnetrygd. Det rekker såvidt til utgiftene jeg har på huset, men hva da med bhg, strøm, mat, buss, skolebøker? De pleier vel ikke å punge ut summen jeg vil sitte med, altså 16000 per mnd, til dem som alene lever på sosialpenger, dermed ser jeg for meg at de bare vil si at det er mitt problem at kostnadene på huset er for store:(

Skrevet

Dette er det dummeste rådet jeg har hørt.

Skrevet

Jeg måtte på sosialen når det ble slutt mellom oss. Det jeg fikk dekket var strøm. Alt det andre som bhg, husleie og livsopphold ble krevd tilbake når jeg endelig fikk innvilget os.

Du setter opp et budsjett på hva som kommer inn og går ut. De sjekker det og noe må de hjelpe deg med. For du skal ha så og så mye å leve for etter nødvendige utgifter er betalt. Og du kan ikke ha noe på sparekonto, om du har så ber de deg bruke det først. Jeg fikk beskjed om å be om å få feriepengene mine fra i fjor utbetalt og. Virker enkelte ganger som om de betaler fra egen lomme. Du blir ikke rik av å gå på sosialen for å be om hjelp, men du skal klare deg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...