Bolla21=) Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Jeg har en datter på 19 mnd, som jeg har ansvaret for, hun har samvær med faren sin onsdager og annen hver helg, Men nå skal han da flytte til sørlandet 6-7 timer unna oss... Hva skal man gjøre ang samvær da? han forventer at jeg kjører halve veien annen hver helg,? det er noe jeg absolutt ikke har økonomi til. Hva skal jeg gjøre. og hvem kan jeg evnt snakke med når det gjelder dette?? På forhånd takk=)
Gjest -<<- Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Om jeg ikke husker helt feil, er det hans ansvar å sørge for transporten - men du er pliktig til å være med og dele på utgiftene. Godt mulig det skal inntektsjusteres a la bidragspraksis, men det vet jeg ikke. I praksis gjør de fleste jeg kjenner det slik at de kjører hver sin vei e.l. når ungene er for små til å reise med offentlig transport.
Gjest Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Nå vet jeg lite om forholdet dere i mellom, men min samboer har en datter som bor hos oss, mor bor over halve landet unna. De har vært to runder i retten og det ble begge ganger fastsatt at samvær skal foregå i nærheten av barnets bosted fram til hun blir 4 år, så samværsforelderen må reise til og fra. Og i og med at det da er samværsforelder som reiser og ikke barnet, mente retten av det er samværsforelder som skal dekke reise og opphold- men når barnet blir gammelt nok til å reise selv skal kostnadene for reise for barnet + evt følge deles. Så hvis du absolutt ikke har råd til å dekke halve reisa, ville det klokeste være å nekte å sende barnet til samvær så langt unna, og heller kreve at faren kommer til deres bosted. Uansett så synes jeg det virker hårreisende å skulle sende en 19 mnd gammel unge med bil 6-7 timer hver vei annahver helg- når vi reiste til samvær med storejenta her hadde vi fem-seks timers reise med buss, fly og taxi hver vei, og det gjorde vi en gang i måneden. Jeg var så sliten etter ei helg at det var såvidt jeg hang sammen på jobb de første dagene, og skulle vi gjort det annahver helg hadde jeg gravd meg ned... Ta kontakt med familievernkontoret for en mekling, det må vel uansett på plass en skikkelig avtale rundt det. Og hvis du er forberedt på å sette hardt mot hardt, bør du kanskje kontakte en advokat også.
Bolla21=) Skrevet 18. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2009 Og en annen ting... Synes heller ikke noe om det at jentungen skal sitte i bil 6-7 timer i bil, 2 ganger på en helg!. det går ikke ann! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå