Gå til innhold

HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 19 mnd, som jeg har ansvaret for, hun har samvær med faren sin onsdager og annen hver helg,

Men nå skal han da flytte til sørlandet 6-7 timer unna oss... Hva skal man gjøre ang samvær da? han forventer at jeg kjører halve veien annen hver helg,? det er noe jeg absolutt ikke har økonomi til. Hva skal jeg gjøre. og hvem kan jeg evnt snakke med når det gjelder dette??

På forhånd takk=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kan dessverre ikke gi deg noe svar her, for lurer faktisk på det samme..

Her bor barnefaren 3 timer unna, og skal begynne å ha ungen annehver helg til neste år når permen min er over.

Dessverre har jeg over 40 timers uke på jobben og må derfor jobe 3 helger i mnd, for å kunne jobbe normale tider i uka og dermed rekke barnehagen.

Syns det da er urettferdig at jeg ved siden av full jobb skal rekke å kjøre 3 timer annehver helg :((

Har full foreldrerett, men tror kanskje at jeg kan nekte han samvær siden vi ikke har delt.. men er ikke helt sikker.

Dette er selvfølgelig ikke noe jeg ønsker å gjøre mot guttungen min, men flytter ikke barnefaren nærmere, ser jeg ingen annen utvei.. :(

Men da kan jeg vel kanskje miste barnebidraget..?

Er mye vi alenemødre må tenke på asså... :(

Skrevet

Huff ja.. detter er virkelig ikke lett altså! Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre jeg....

HI

Skrevet

Og en annen ting... Synes heller ikke noe om det at jentungen skal sitte i bil 6-7 timer i bil, 2 ganger på en helg!. det går ikke ann!

HI

Skrevet

Få en time på familievernkontoret. Der kan dere få råd og hjelp til å lage en samværsavtale som kan fungere. Men med slike avstander, så går ikke annenhver helg. Og utgiftene til reise skal deles etter inntekt, om ikke annet avtales mellom dere.(legg sammen begge deres brutto inntekter, og finn ut hvor mange prosent din inntekt er av det hele. Denne prosentsatsen bruker du til å finne ut din del av reisekostnaden). Og det vanlige er at samværsforelder henter og bringer til samvær. Men her også kan en avtale en annen ordning om en vil.

Selv med fullt foreldreansvar og hovedomsorgen, så kan en ikke nekte samvær. Så hun andre nevnte dette.

En mister heller ikke bidraget om en saboterer samvær, da dette er barnets penger fra far.

Skrevet

Der er den som skal ha samvær, som skal ordne ting praktisk sånn som henting og bringing. Utgiftene skal deles etter inntekt.

Skrevet

..Men selv om barnefaren er villig til å hente og bringe ungen annenhver helg, mot at vi deler utgiftene, er det til barnets beste å kjøre så langt annenhver helg? Er sliten etter barnehagen på fredag, og plutselig må han sitte så lenge i bilen?

Er IKKE for at barnefaren skal miste samvær med ungen, selv om jeg tok opp dette på det tidligere innlegget. Men jeg kan ikke se at det kan være en positiv opplevelse å kjøre så langt både fredag og søndag annenhver helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...