gullgutten_min! Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 vi leier en leilighet, og de vi leier av skal nå selge huset. ( er en tomannsbolig) men hvordan er egentlig loven? sier den noe om hvor mange visninger jeg må stille leiligheten til disposisjon?? og hvor lenge pr gang??
elskerlivet Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 § 10—1. Visning før flytting I tiden før fraflytting plikter leieren i rimelig utstrekning å gi leiesøkende adgang for å se på husrommet. Her blir de jo da skjønn på hva som er "rimelig"
gullgutten_min! Skrevet 19. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2009 hei! ja den så jeg og.. men her er det snakk om salg av huset! altså ikke leiesøkende...
Hikken Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Huks erikke helt, men mener du må holde "åpent" to ganger i uka hvorav en dag må være helg. Ellerno... Hmm. Ble usikker nå, skal se om jeg husker hvor jeg fant det!
Hikken Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 § 10-1. Visning før flytting I tiden før fraflytting plikter leieren i rimelig utstrekning å gi leiesøkende adgang for å se på husrommet. Det var det eneste jeg fant, du kan jo se om du ser noe mer fornuftig her: http://www.lovdata.no/all/nl-19990326-017.html
gullgutten_min! Skrevet 19. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2009 så det vil i teorien si at jeg må kunne risikere å ha "åpent hus" hele resten av min leieperiode?? dersom de som eier huset ønsker det??
gullgutten_min! Skrevet 19. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2009 prøver igjen... finnes det noe svar på dette??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå