Gå til innhold

Tips mot sure oppstøt/halsbrann


vann123

Anbefalte innlegg

Noen som er plaget med sure oppstøt/halsbrann? Jeg var plaget med det i forrige svangerskap og prøvde sånne tabletter som man får kjøpt på apoteket - men de smaker jo py og ekkelskap. Så fikk jeg tips om å prøve Love Hearts. Det fungerer! En-tre stykker etter måltid eller når man føler behov for det, og sure oppstøt forsvinner!

 

Jeg gav tipset videre til min søster, som har vært veldig plaget med kvalme/oppkast gjennom begge sine svangerskap, samt sure oppstøt og halsbrann, og det hjalp for henne også, og nå har enda en venninne testet det og sagt at det fungerer for henne også.

 

I dag måtte jeg kjøpe Love Hearts igjen, for nå begynte det med sure oppstøt igjen, og jeg gruet meg til å spise en, for de frister ikke i det hele tatt lenger, så mange som jeg spiste i forrige svangerskap - men det holdt med en - nå har jeg ikke sure oppstøt lenger!

 

Jeg vet at det virker, men hvis noen kan forklare meg hvorfor det virker hadde det vært kjempefint - for DET skjønner jeg ikke - jeg ville jo trodd det skulle være helt omvendt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jøss!!!!! det må jeg prøve når halsbrannen setter inn. Regner med det er den rullen med sukkertøy barn spiser? Det bruser vel i magen da, slik nyco gjør, kanskje nøytraliserer den noe av syren i magesekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper de mot kvalme også? Jeg sliter ikke med sure oppstøt/halsbrann, men kvalmen er et helv..... Prøver gjerne love hearts hvis det virker mot kvalme også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vel, forrige gang prøvde jeg lovehearts, og joda de hjelp, i ca ett minutt, før jeg var verre enn før og måtte ta en til. så hvis jeg skulle fortsatt med det, hadde jeg spist en pakke i timen, og det høres ikke spesiellt sunt ut....

Flytende gaviscon (jeg får frysninger bare jeg snakker om det, men...) var det eneste som hjalp meg. Har heldigvis ikke blitt plaget enda denne gangen, men det kommer sikkert. Hadde også en pakke med gaviscontabletter med meg ute og på jobb, det holdt unna en stund.

Melk hjelper noen, men for veldig mange er dette et kjerringråd som faktisk kan gjøre halsbrannen værre.

Jeg drakk også endel frukt-te, før jeg fant ut at det provoserte syrenivåene kraftig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Godt tips selv om jeg ikke er plaget selv..

Her også går det mer i problemer med kvalmen, ughhh =o/

 

Ville bare dele noe jeg har opplevd som "hjelp"...

-i mine to forrige svangerskap har jeg plagdes VELDIG med halsbrann!!

Men denne gangen har jeg ikke noe enda... (heldigvis).

 

Det jeg skulle si er at jeg tror sjokolade provoserer noe helt enormt!

 

Siden sist har jeg funnet ut at jeg har gluten OG laktoseintoleranse, og det hjelper noe helt enormt med den dietten jeg har nå.

Er jo ikke noe jeg har valgt selv, men ble veldig "hell i uhell :)

 

Skal jo ikke si at dette vedvarer, er jo bare straks 13 uker, så kan jo komme, men velger å tro at jeg slipper unna ;) hehe...

 

Håper dette kan hjelpe flere :)

 

Klem :o))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...