Wera72 Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Hei. Jeg hører egentlig til inne på 1 trimester, men håper noen som er kommet over på den "sikre" siden kan ha noen positive historier ang blødning å komme med Er 10+4 i dag og har tidligere i år hatt 2 saer. Begynte å blø litt friskt rødt på dopapir på lørdag, en blødning som varte i 12 timer. Så opphold i 2 døgn. Det begynte igjen i dag, samme som sist. Friskt rødt ved tørk. Roer seg når jeg ligger strak ut. Gikk tur forut for begge blødningene. Kan det være nok til å fremprovosere blødning. Har bestilt time til ul i morra, men er egentlig både sliten og lei. Kan også nevne at vi såg et foster med perfekt lengde og bankende hjerte 9+4. Har noen opplevd lignende med lykkelig utfall?
Ladycaliente Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Uff, krysser fingrene for deg. Ikke noe gøy med blødninger. Hadde noen blødninger i uke 12 for 2 år siden. Det gikk heldigvis bra og jeg har nå ei datter på 14 mnd. Hadde også en blødning rundt uke 9 i dette svangerskapet men der døde den ene tvillingen. Men dette er jo ganske så vanelig Men den andre lever i beste velgående. Er i uke 16+4 i dag. Håper virkelig dette er en forbigående blødning som ikke har noe med sa å gjøre. Trøsteklem til deg
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Jeg har blødd litt i dette svangerskapet... Men bare når jeg tørket meg etter do-besøk, aldri så mye at det kom i trusa eller var av betydelige mengder. Men jeg var så nervøs at jeg omtrent ikke gjorde annet enn å gå fra senga til sofaen, de dagene... Blødde friskt blod i 2 dager, hadde noen få dager med full stopp, for så å blø noen dager igjen. Men alt gikk bra her, er forsatt gravid og har ikke blødd noe etter det stoppet opp siste gangen:)) Ta det med ro, det går nok bra skal du se!
fremtidoghåp Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Hei! Jeg vet ikke nok om dette, men ett vet jeg: Ogdet er at ved truende abort skal man ha strengt sengeleie. Man skal kun gå til og fra toalettet og INGENTING annet. Kjedelig ja, men kan man beholde barnet er det verdt det! Lykke til! :-)
Wera72 Skrevet 19. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2009 Hei alle damer og takk for hjelpen, Var på ul i dag og fikk se et sprellende lite mirakel som var perfekt stor for 10+5. Blødningen kunne komme av lavtliggende morkake eller skjøre slimhinner. Uansett, alt såg veldig fint ut, selv om man aldri har garantier. Jeg føler meg iallefall hundre kilo lettere. Det var min første utvendige ul og livmoren hadde allerede kommet over. Fikk tatt den lille i profil på 3D og det var kjempegøy!!! Akkurat nå er jeg bare kjempegla. Fikk beskjed om å ta det med ro og slappe av så lenge det ikke kom smerter eller klumper med blod.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Gratulerer!! dette var kjempebra! Jeg kan bare si at jeg har blødd i begge mine svangerskap, og legen miner ganske sikker på at det er livmorhalstappen som blør. Hadde visst noe arrvev på den (?) som gjor at den lett kunne blø ved sex eller anstrengelse. (har tatt prøver av den og alt er fint, det er visst en del av slimhinna som kan danne arrvev) Jeg har faktisk aldri blødd under eller etter sex, men blør lett ved fysisk tunge løft, så ungår det!
CarpeDiem Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 I flg svangertskapshåndboka: Ved blødning skal man alltid oppsøke lege. ...... likevel opplever 25% av alle gravide med fullbårne graviditeter blødning av ett eller annet slag i løpet av svangerskapet....... Ble ikke helt ordrett dette, men sånn ca stemmer det i alle fall. Så x vi fingre for deg, at du er en av disse 25%. Lykke til. Gi oss tilbakemelding på hvordan det gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå