Wera72 Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Jeg har i det siste registrert en del diskusjon om det å skrive om sa og ma her inne på forumet. Det syns jeg er ille, og for å være ærlig betyr det mindre for meg hva andre mener om mitt og andres innlegg her inne. Selv er jeg i den situasjonen at jeg har mistet 2 ganger i sa før i år, og er nå gravid 10+4 i dag. Lørdag begynte jeg å blø. Friskt rødt på papiret av og til ved tørk. Det varte ca. 12 timer, så opphold i 2 døgn. Begynte igjen i ettermiddag. Ikke mye, men nok til at jeg blir redd. Friskt rødt ved tørk. Virker som det roer seg når jeg ligger strak ut. Gikk tur i går og handlet i dag. Gikk også tur noen timer før blødning på lørdag. Kan det være nok til å provosere frem en blødning? Har ikke smerter, annet enn litt vondt i ryggen som like godt kan komme av at jeg ligger mye. Har noen opplevd noe lignende og det gikk bra? Har bestilt privat ul i morra. Kan også nevne at vi såg et fint lite foster for nøyaktig seks dager siden på ul. Med perfekt størrelse og bankende hjerte.
maibaby2012 Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Jeg har aldri opplevd noe sånt, men svigerinna mi blødde noen dager, og det gikk helt fint. Ho har en go'gutt på 8mnd nå. Jeg ønsker deg lykke til! Skjønner at du blir redd. Håper det går bra for deg også.
Raindrop Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Jeg blødde så smått i nesten 3 uker, og gutten min er nå 3 år, supersterk og frisk! Lykke til! klem.
_Amanda_ Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Jeg hadde friskt rødt blod i mens-lignende mengder i 7. uke, og det gikk helt fint. Fikk tidlig UL, og der banka hjertet. Etter det døgnet har jeg hatt mørk utflod i nesten 2 uker nå, og tror fortsatt at alt er bra. Skal på ny UL førstkommende fredag bare for å ta en ettersjekk. Men, ja. En god del friskt, rødt blod hos meg, og det har gått fint hittil. Hadde ingen smerter eller koagler..
Molait Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Friskt blod er jo en varsko... Tror nok ikke du fremprov blødning. De bruker ikke lenger be deg ligge i ro (med mindre vannet går) men ville ikke (ikke de fleste leger heller) anbefalt hard trening. (ble avbrutt av nattasuss her så husker ikke helt, men har du blitt undersøkt eller vært i kontakt med lege?) Det som _kan_ være er om morkaka ligger på kanten og derfor gnisser litt. Den vil trekke seg oppover etterhvert og er vanligvis ikke noe problem. Håper det ordner seg:) (og dette er da nettopp et innlegg som passer inn! Ingen har jo ment at ingen får nevne ordnene sa/ma)
_Amanda_ Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Gynekologen sa til meg at jeg ikke trengte å ta de tyngste løftene, og at jeg skulle vente noen dager med samleie. Men som nevnt over, sa hun også at man ikke fremprovoserer en abort med fysiske anstrengelser el.l., men at man kan fremskynde en abort som ville skjedd uansett. I tillegg sa hun at de veldig ofte ikke kan forklare hvorfor en blødning har forekommet. Jeg ville dratt til en lege og forklart hva som har skjedd, og sagt at du er veldig bekymret og derfor ønsker en tidlig UL. Min lege sendte meg til UL på dagen fordi hun hadde forståelse for hvor krevende det er å gå i usikkerheten på om barnet lever eller ikke. Håper uansett det går bra med deg.
* * felicia** Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Jeg hadde blødninger da jeg gikk med jenta mi. Blødde friskt blod i 3-4 dager. Hun er nå en sunn og sprek 6 åring.
KR0705 Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Jeg fikk tab av legen for å få mensen. Skulle begynne på sprøyter fordi jeg ikke klarte å bli gravid på egenhånd. Jeg blødde masse i nesten 2 uker. De skjønte ikke på klinikken hvorfor jeg ikke kvitta meg med siste rest i livmora, men neste gang de kikka var det et bankende hjerte der. Grunnen til at jeg ikke kvitta meg med alt var fordi jeg allerede var gravid. Jeg ville hørt om jeg kunne få en UL. Da ser du om alt er bra. Grusomt å gå sånn. Jeg mista selv for noen år siden. Fikk bare beskjed om å ta det med ro, og legen mente at alt var bra. Men på en eller annen måte hviste jeg at det var noe feil. Og jeg hadde rett. Har flere venninner som har blødd en del i første og andre trimester og de har friske og raske barn i dag. Be de ta en blodprøve i det minste, men vet selv av erfaring at man ikke blir tatt seriøst når man "bare" er i første trimester. Jeg måtte krangle meg til en blodprøve, og den legen jeg var hos da (min lege hadde ferie) blei ordentlig sur. Krysser fingrene for deg
indigomamma Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Hei. Jeg blødde titt og ofte med begge mine. men begge t er i full fart ute nå å leker jeg tror at det du må tenke på er at det er ikke noe du kan gjør hvis det går galt. Prøv og ta det med ro. så satser vi på at du ser på nytt et bankede hjerte på ul Masse masse lykke til
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 19. august 2009 #10 Skrevet 19. august 2009 Hei. Jeg hadde en blodning sist uke. Var da 8+6. Fikk en hastetime hoa privat UL. Fikk da beskjed om at babyen hadde det fint, men jeg bloedde fra livmorhalsen. Fikk beskjed om aa ta det med ro, ingen sex og ingen tunge loeft. Ikke for at dette kunne fremprovosere sa, men for at bloedning generelt ikke er bra. Er naa paa ferie, og skal til lergen foerst neste uke, men skal se om jeg kan faa en ul da for aa berolige meg selv litt. Har ikke bloedning naa, og satser paa at alt er bra. Proev aa snakke med legen din og se om d u ikke kan faa en ul slik at du ikke er saa redd. Mest sansynlig er alt bra, men ikke noe poeng at du gaar og engster deg. lykke til.
Wera72 Skrevet 19. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. august 2009 Takk for flotte og positive historier. Dere er noen kjempedamer!!!! Kommer akkurat fra ul og der var alt i skjønneste orden. Holdt på å begynne å grine. Nå har lillevennen fått tydelige konturer og veiva med armer og ben og stupte kråke der inne. Han/hun var nøyktig perfekt i forhold til 10+5 som jeg er i dag. Jordmoren tok 3D og vi fikk se den lille i profil. Utrolig artig.Foressten tok hun utvendig ul og livmoren er allerede kommet litt over så hun kjente det tydelig. Hun sa at blodspor på papiret veldig, veldig ofte var ufarlig.Morkaken min låg langt ned og det kunne feks være det som forårsaket blødning eller skjøre slimhinner. Fikk bare råd om å ta det med ro og puste med magen så lenge jeg ikke fikk vondt eller klumper med blod. Selvfølgelig har jeg ingen garantier for at det kommer gå bra, men akkurat nå er jeg bare kjempegla.
indigomamma Skrevet 19. august 2009 #12 Skrevet 19. august 2009 såååå bra da:) Nå ble i allefall jeg glad Ha en strålende kveld og finn fram is skåla og sett deg og stooor kos deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå