Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 5 uker og fortsatt en evig runddans med mat og smådupping døgnet rundt. Skal han snart begynne å sove litt ordentlige lurer, litt lenge i strekk på natta og spise færre - men større måltider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tjukken var mellom to og tre måneder, begynte vi å se litt struktur på ting. Før det sovnet han ved matfatet, og hadde ingen spesiell døgnrytme. Kunne være våken lenge om gangen, og sov ikke mye på natta.

Men jeg vil ikke si vi fikk rutiner. Men han hadde en rytme som var ganske presis. Fikk pupp, var våken en times tid, og sov en halvtime. Og så pupp osv osv. Og vi begynte også å kunne legge ham da vi skulle oss, og da sov han hele natten, avbrutt av måltider.

MEN, han har alltid sovet lurer på en halv time. Av og til blir det lengre, men det er først nå han har begynt med det (og han er ni måneder). Og det er fortsatt ikke alltid han sover hele natten gjennom uten oppvåkninger.

Så jeg ville ikke stresset noe med det om jeg var det. Det kommer når det kommer, og noen babyer spiser ofte og sover korte lurer. Sånn er det bare.

Skrevet

Rutiner er oppskryt :P

...neida, men min erfaring er at så fort du føler at NÅ begynner det vel å bli litt rutine og struktur her, så endrer alt seg igjen - ergo; ingen rutiner.

Skrevet

He he... Må vel signere den!

... men her så ble det i alle fall natt og dag da Lillemann var rett over 2 mnd. Etter det har jeg i alle fall forventet at det skal eksistere noe som kan kalles rutine. Allikevel er det nå slik at så fort du tror du har en fin rutine så skjer det mystiske NOE som gjør at alt skjener ut i urutine ;-) Lillemann blir straks 5 mnd og vi er pr. dato i urutine!

Skrevet

Tror dette er veldig individuelt Lillemann her er 7 uker og sover hele natta avbrutt av måltider, og er våken mye på dagen. Men dagsovingen er helt i hytt og pine. Slik har det egentlig vært stort sett hele tiden.

Skrevet

vi hadde en form for rutine allerede fra dag en. Han ble lagt i senga for å sove på kvelden istedenfor vogna allerede første dag hjemme. Vi har ikke prøvd å lage noen rutiner på han. Første ukene var han bare våken for å spise, så på dagen lå han i vogna og sov og natta lå han i senga. rutine har han laget selv. han er 2mnd nå

Skrevet

Jeg har vært heldig og har ei som har forstått(?) forskjell på natt og dag fra starten. Hun våkner kun for å spise om natten om ikke det er noe som plager henne.

Dagen derimot er et kapittel for seg. Først nå har vi fått noenlunde rutine på mat og søvn( 4 mnd+). Tidligere kunne hun være våken nesten hele dagen og da ble humøret deretter.Gav tilslutt opp at hun skulle sove i stua og la henne i sengen sin en gang om dagen, da løsnet det heldigvis.

Da hun var 5 uker som din var det en evig runddans av byssing og amming på dagtid, nettene gikk greit.

Skrevet

Da V var 2,5 mnd begynte det å bli orden på rutinene:-) Før den tid var alt et eneste stort kaos;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...