FruTB Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Herregud, han er så STA! Det begynte for en uke siden, men uffing og puffing og klaging om natten - 3-4 ganger i timen (ja, helt vanvittig!), og det eneste som roet ham var å putte han i sengen sammen med oss. Også har det bare blitt verre og verre. De siste 4 nettene har han sovet sammen med oss fra 23 til 07! Og jeg sover _ikke_ godt men Bo som sparker meg i magen og ligger på tvers! (vi har 150 seng). Men det er jo enda verre å stå opp 4 ganger i timen. Hadde en slik natt for 3 netter siden, og jeg var jo zombie hele neste dag, så det orker jeg ikke en gang til! I kveld tenkte jeg å tvinge ham til å sovne i egen seng, og jeg hold på i 1,5 time med å legge han ned. Han reiser seg jo hele tiden. Øynene gikk i kryss på ham, og han nektet å sove - og jeg så kvelden min forsvinne ... Så han vant - igjen - og jeg lot han sovne i vår seng. Prøde å legge ham i egen seng etter 10 min, med det resultat at han våknet etter 10 min, også var det på'n igjen! Nå sover han i vår seng ... Men kjærevene!! Jeg orker ikke dette altså! Det er jo pokker meg alltid ett eller annet med den hersens sovinga hans! Drittlei!! Også skjedde jo dette med å ikke ville sove i egen seng så brått! Han roer seg med en eneste gang han kommer i vår seng, og snorker i vei - uten at vi er der. Hvordan kan han merke forskjell på sengene? Flere som har opplevd dette? Hvordan løste dere det? Eller gikk det over av seg selv? *håpe*
FrøkenJ Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Høres ikke så gøy ut nei. Hadde en lignende periode,men da var lille snupps mindre da,og skjøne vel ikke hvorfor hun syns det var best i våres seng...er ikke liie bo ca 9-10 mnd?? Han er vel stor nok til å sjønne at deres seng er såååå mye bedre enn sin egen... For oss gikk det over av seg selv,men vi sliter fortsatt en del med søvn og legging..og ja..det er ALLTID noe møkk og drit som gjør at kveldene og alenetiden renner ut i sanden....trodde at når de begynte å bli så store skulle det liksom bli bedre....ikke hos oss iallefall
MintCondition Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Har du prøvd å ta f.eks et av deres putevar og legge i senga hans? Et brukt et altså Kanskje han roer seg om det lukter litt mamma?
FruTB Skrevet 19. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2009 Jo, han blir 10 mnd 30.8 ... Synes det begynner å bli på tide at han sover litt flere sammenhengende timer snart altså! I natt sov han faktisk 5 timer sammenhengende - i vår seng vel og merke - men likevel Utrolig deilig! Ja, jeg prøvde å legge min pute (en veldig tynn pute) i sengen hans, slik at han hadde hodet på det - men neida - ingen forskjell! Aner ikke hva dette kommer av!
MintCondition Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Men er det så at det er plagsomt at han sover i deres seng? For om det egentlig ikke er plagsomt ville jeg bare latt ham sove der jeg, og sluttet å stresse med at han skal sove i egen seng...det er ingen unger som sover i midten til de blir konfirmert! Kanskje han bare har ekstremt nærhetsbehov? Er det plagsomt og skaper svnproblemer for dere andre så blir det jo en annen sak..
FruTB Skrevet 19. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2009 Nei, det er jo i grunn ikke det. I natt gadd jeg ikke ta opp kampen i det hele tatt, og da sov vi i fem timer i strekk - begge to - for første gang på mange mnd! ( i vår seng altså) Det som _er_ plagsomt er å flytte han frem og tilbake mellom sengene hver natt. Sovner i vår, blir flyttet over, sover i 20 min, også tilbake til oss igjen - and so on! Så ja- jeg gir litt f nå kjenner jeg, og tar han oppi sengen vår rundt midnatt. Så få vi jo i det minste sove litt begge to (og han sover jo like godt i sengen vår når vi ikke er oppi den, så jeg vet ikke helt om det er nærhetsbehov heller ...- rar liten fyr!)
Frøken Freken Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Snupp på 11 mnd våkner konsekvent to ganger til natta, og havner som regel i vår seng fordi jeg ikke orker å henge over hennes seng og dulle og stryke. Samsoving er oppskrytt. Hun sover faktisk best i vår seng når pappaen ikke er der, men jeg akter ikke å flytte mannen min ut av den grunn. Har ingen tips.
MintCondition Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Du, da samsover dere bare en stund til, så får dere alle bedre og lengre søvnperioder Det er nært og varmt og koselig å samsove syns jeg! Poden her i huset har bare ikke vært så veldig interessert, han sover visst best i egen seng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå