Gå til innhold

Dere som kan litt om det overnaturlige...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestemor er 82år gammel og begynner å bli sliten og lei av livet. Hun er relativt klar i toppen... Den siste mnd eller så har hun hatt min bestefar (som døde for 6år siden) på besøk 2-3 ganger i uka. Hun ser ham stå i soveromsdøra på natta. Han har på seg pysjen sin og ber henne komme hjem...

Dette gjør henne urolig og hun vet ikke helt hvordan hun skal takle dette...

Jeg har hørt at det ikke er så uvanlig at eldre ser sine tidligere ektefeller, men det jeg (og hun) lurer på er... Hva betyr dette egentlig? Hva vil han og hva mener han med at han vil ha henne hjem?

Jeg er ikke spesielt overtroisk selv, men tror heller ikke hun lyver når hun sier at hun ser ham....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne i håp om at det er noen med peiling her..

...eller synes dere alle at det høres helt sprøtt ut?!;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det høres sprøtt ut, men jeg kan ikke noe om det til å svare deg skikkelig.

Du kjenner din bestemor best, og om hun er oppegående i toppen og faktisk ser bestefar, så gjør hun det :)

Hvis det stresser henne kanskje hun kan be han gå? Kanskje han er der for å passe på henne, og se til at hun har det bra?

Skrevet

Hun er relativt oppegående. Surrer litt, men det er av slaget hvor hun gjentar seg selv og den type ting. Har ikke opplevd at hun har sett/fortalt andre ting som ikke er reelle hvertfall. Og når hun nå sier at hun ser ham og det er reellt for henne så er jo det nok til at jeg velger å tro henne..:)

Det er nok delen hvor han ber henne gå som stresser henne. Tror hun er redd for å dø også tror hun kanskje at han vil ha henne "over" til seg?! Ikke vet jeg, men skjønner godt at hun synes det er guffent.

Skrevet

Det kan jo også hende at hun hallusinerer fordi hun er gammel og prøver å takle det at døden nærmer seg.

Skrevet

Jo, det kan hende... Er det vanlig at eldre hallusinerer på denne måten?

Skrevet

Jeg vil tro at han viser seg for å vise henne at døden ikke er noe å være redd for :)

At hun vil møta han igjen der. Han og alle de andre hun har vært glad i og mistet :)

Sikker på at han ber henne om å komme?? At hun ikke har misforstått litt der?

Kanskje det han mener er at han tar imot henne når hun kommer?..

Ikke godt å vite hva han mener med et egentlig..

Skrevet

Ja, det kan være noe slik. "Problemet" er jo bare at hun blir ganske oppskjørtet og redd av dette. Men jeg prøver å berolige med å si at han bare vil henne godt osv :)

Det er hun som har sagt at han sier "Du må komme hjem nå, Grethe."

Kan jo også ha noe med at etter at han døde, så han hun flyttet til en ny leilighet...

Hun nevnte også noe om at han hadde sagt at han hadde tatt bussen dit...

Skrevet

Jeg tror på litt av hvert og har et åpent sinn :)

Jeg tror at slike ting kan hende, at man kan få beskjeder fra den andre siden ol..

Men tror ikke de tar bussen på den andre siden :)

Kanskje hun ser han eller kanskje hun surrer.. ikke godt å vite..

Har jobbet med gamle og demente. De kan virke veldig klare på noen punkter men plutselig sier de noe helt uventet som viser at dem ikke er så klare som det man først trodde :)

Har ingen gode råd dessverre men håper at dere finner ut av det så din bestemor slipper å være redd og urolig!

Skrevet

Hehe, tror du ikke de har buss der altså?!:P

Jeg tror ikke det er så mye jeg får gjort. Hun opplever at hun ser han, så det lureste jeg kan gjøre er vel å tro på det og overbevise henne om at han mest sannsynlig har positive hensikter..:)

Greit å ha dere her å lufte tankene med :)

Skrevet

Faren min, som er en svært oppgående mann, lå svært syk tidlig i sommer. Da jeg besøkte ham kunne han fortelle at farmor endelig har det godt igjen, for det hadde hun fortalt ham. Hun har vært død i noen år nå, og hadde det ikke godt inni seg de siste årene.. Så jeg tror dette kan være tilfelle, at din bestemor har sett sin avdøde mann. er alltid skummelt når slikt skjer, så jeg har desverre ingen gode råd å komme med..

Skrevet

har ingen råd egentlig..men du sier hun flyttet til leilighet..kan det være at han går igjen i det gammle huset de bodde i da?

eller så kan det jo være at han vil ønske henne velkommen når den tiden kommer...

hmm...

jada, jeg tror på åndeverdenen;) skyt meg..hehe

Skrevet

min mor renser hus veldig ofte, så har god inføring i hva hun gjør på.hehe

Skrevet

Litt godt å høre at det er flere, Fiona..:)

Om han går igjen der de bodde sammen aner jeg ikke. Tror nok ikke de nye eierne ville sagt noe om så var tilfelle heller ;) Aller helst håper vi på at han gir seg snart. Og dersom hun engang møter ham igjen kan det jo hende han forteller hva han ville slik at hun får ro i sjelen :)

Skrevet

Bare for å dra det litt tilbake på "jorda" igjen (selv om jeg har et veldig åpent sinn til det overnaturlige!):

Din bestemor har ikke begynt på noen nye medisiner av noe slag? Evt økt dose på medisiner?

Min bestemor opplevde noe liknende, bare at hun ikke så en bestemt person, men "svarte menn" som stod i ring rundt sengen hennes. Hun var livredd og oppskjørtet, og onkelen min fant henne flere ganger på gulvet, sammenkrøpet i en krok - om morgenen. Helt forferdelig :-(!

Det viste seg imidlertid at dette skyltes medisinbruk. Hun hadde økt dose på noen faste medisiner, samt begynt på noe nytt som jeg tror reagerte med noen av de "gamle" medisinene.

Huff, uansett ikke noe kjekt hvis hun blir redd av det! I utgangspunktet burde jo besøk av ektemann være en trivelig opplevelse, men hun opplever det kanskje ikke som "varmt"?

Skrevet

Hehe.. "Jorden kaller"..;)

Takk for tips! Jeg vet ikke for sikkert om hun har startet på noen nye medisiner, men jeg tror ikke det. Hun ble ganske syk av noen nye medisiner tidlig i sommer, men kuttet de raskt ut. Etter denne opplevelsen har hun også kuttet ut noen av de andre medisinene sine. Men jeg skal spørre henne om dette nesten gang jeg snakker med henne.

Kan jo også legge til at jeg mistenker at hun har hatt et lite drypp eller noe, da hun tullet veldig her en periode. Var i disse dager hun begynte å se bestefar... Nå har hun imidlertid kommet seg, men skulle en tur til legen i dag for å sjekke om det kunne være noe. Hun har også selv merket at noe er "annerledes", uten at hun klarer å forklare hva det er.

Jaja, ikke lett å bli gammel, spesielt ikke når man er mest alene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...