Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Jeg spurte samboeren min om han ville være med på 3D, men han sa at han heller kunne se bilder og film av det når jeg kommer hjem. Da jeg fikk time til ordinar ultralyd i posten spurte jeg han om han skulle være med. Han sa at hvis det var mye å gjøre på jobben, så trengte han ikke akkurat å sette verden i sving for å få til det. Jeg synes dette er veldig dårlig gjort av han.. jeg sa jeg kunne få med meg noen andre som ville og det var han enig i. I går sa jeg til han at mamma ville være med på den ordinære og at en venninne ville være med på 3D. Dette syns han var helt greit. Innerst inne er jeg litt såret for at han ikke vil dele dette sammen med meg. Det skal sies at vi har et barn fra før og at han var med på ultralyd da, men dette er jo en "ny" unge som er på vei. Jeg har vært på tidlig ul 2 ganger i dette svangerskapet, og der fikk jeg bekreftet at barnet i magen er friskt. Hva synes dere jeg skal gjøre/si? Lurer bare på om jeg skal "drite" i det og ikke si noe mer til han, men samtidig så tenker jeg en del på det også.. Er veldig skuffa over han..
It's all about me Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Tror ikke han kan være klar over hvor mye han går glipp av. Jeg hadde spilt på nerver og sakt at jeg trengte hans støtte og håpet han ble med da. Når han først er der vil han nok ikke angre. Ikke for min del, men for hans del. For han kan virkelig ikke vite hva han sier nei til.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Fortell han akkurat det du føler og sier her. Det er det beste.. Si at du er skuffa og at det såra deg når han ikke ville bli med.. Jeg hadde blitt kjempe sinna og lei meg hadde min samboer sagt dette.. Lykke til:)
Tommage♀♂ Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Jeg skjønner veldig godt at du blir skuffet og lei deg. Dette er noe dere bør oppleve sammen! Men om du sier ok, og i tillegg finner "erstatninger" for ham, har han ingen mulighet for å vite hva du tenker. Si det som det er, at du blir lei deg og kanskje føler at interessen hans ikke er på topp, for du trodde dette var noe han ville glede seg til på lik linje med deg. Så ber du ham pent om å bli med, om ikke for seg selv så hvertfall for deg. Bedre å anre på ting man har gjort enn å angre på det som ikke ble gjort. Håper han blir med deg!=)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Sånn er min samboer også,var med på UL til første barnet,nå syns han det er drit kjedelig. :/ Har vært på UL med venninne den her gangen.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Vet du.. Jeg hadde tatt en liten løgn. (lyger ikke til vanlig) Etter ultralyden kan du si at du fikk spørsmål om du var aleinemor. Når du sa nei hadde personslet sagt; Å så rart! Veldig sjelden vi ser en norsk mann la en sånn begivenhet gå fra seg! *gni, gni* og etterlign det "sjokkerte utrykket" til jordmora.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #8 Skrevet 18. august 2009 Hehe Tror ikke jeg hadde villet vist bilder og film til han etterpå jeg, syns det blir å slippe for lett. Sikkert barnslig altså, men seriøst, de kan vel dra rævva si på en ultralyd selv om det ikke er superspennende. Min sambo var ikke akkurat engasjert i andre svangerskapet, men han var da med på ul.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #9 Skrevet 18. august 2009 Du må si hva du føler til mannen din! Han tror jo du syns dette er ok når det er det du sier til han. Han kan ikke lese tankene dine!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #10 Skrevet 18. august 2009 Han bør egentlig ha skjønt at jeg blei sur/skuffa etter at han sa nei til ordinær ultralyd. Jeg sa ikke stort resten av kvelden, pluss at jeg la meg tidlig.. Men veit vel at dissa mannfolka ikke er tankelesere.. Takk for svar alle sammen... Spørs om jeg ikke får ta meg en prat med han..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #11 Skrevet 18. august 2009 Dettw handler ikke om en vanlig gubbefeil av å ikke lese hennes tanker. Dette er brudd på norsk skikk og bruk! Alle menn med litt mellom øra vet da at man sleper ræva si med på UL. Og om de ikke er engasjert, så har de iallefall vett til å late som.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #12 Skrevet 18. august 2009 Barnefar her var med på den føsrte ordinære ul, jeg fikk ny ul time fordi morkaka lå litt lang nede enn den skulle, Han gadd ikke være med da for han hadde jo allerede sitt, men babyen er jo mye større og skulle også få 3D ul... Men kan også nevne han var skuffet over at det var ei jente..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #13 Skrevet 18. august 2009 Dette med graviditet er noe de aller fleste menn ikke klarer å sette seg helt inn i. Det er ikke fordi de ikke bryr seg, men de opplever det bare på en litt annen måte enn oss damer. Min mann er veldig uengasjert i hva som foregår i magen, men gleder seg til babyen kommer og han kan delta mer aktivt. Han var ikke med på UL, så jeg spurte min søster. Og da hun avlyste dagen før begynte jeg og gråte fordi jeg ikke ville dra alene. Og han spurte hva det var. Da jeg forklarte sa han at han ikke ante det var så viktig for meg og hadde han visst skulle han selvsagt ha ordnet seg fri så han kunne vært med. Så mennene er ikke ufølsomme, de er bare ikke tankelesere... Vi må være flinkere til å fortelle mennene våre på hvilken måte vi ønsker at de skal stille opp. Når vi ikke sier noe, tror de at det er greit...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #14 Skrevet 18. august 2009 Til anonym 20:42: "en norsk mann" - kødder du?! Hvis personalet var så opptatt av mannens nasjonalitet burde de vel da heller gått ut fra at mannen hennes var - fysjameg, en stor, stygg utlending, som ikke brydde seg om å følge damen sin på ultralyd! Tror på at du ikke lyger ofte, du må være skikkelig dårlig til å snekre sammen troverdige historier...
-Hengebuksvinet- Skrevet 18. august 2009 #15 Skrevet 18. august 2009 han var ikke med på UL. Tenkte vel ikke så veldig mye og så veldig grundig over dette. Det passet ikke helt med jobb, og jeg hadde ingen problemer med å gå alene.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #16 Skrevet 18. august 2009 UL er jo muligheten bf har for å bli mer involvert i svangerskapet!! De kjenner jo ikke forandringene..nå kan de se barnet sitt hvertfall. Herregud, jeg hadde blitt dritskuffet og sint hadde ikke han stillt opp.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #17 Skrevet 18. august 2009 Trenger vel ikke være tankeleser for å skjønne at man stiller opp på UL, herregud! For noen treige mannfolk!!!!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #18 Skrevet 18. august 2009 Hadde ikke bekymra meg, men tatt med ei venninne i steden. Bf her i huset stillet 100% opp når barnet er kommet, så om jeg hadde tatt ul alene, hadde ikke det såret meg i det hele tatt.
Gjest Skrevet 18. august 2009 #19 Skrevet 18. august 2009 Nå har jo du fått bekreftet ved to anledninger at barnet er friskt, så det er sikkert bare positiv spenning knyttet til denne UL. Men sånn generelt så vet man jo aldri hva som kan komme frem under UL, og skulle det mot formodning være dårlig nytt, da er det sårt å ikke ha mannen der, det vet jeg av erfaring. For noen år siden var jeg gravid i uke 14, og skulle ha en "ekstra" UL. Mannen satt på taket hjemme og drev med reparasjoner, så jeg insisterte på at han ikke trengte å bli med, og dro alene. UL viste at det ikke var liv i magen mer, og det sjokket var det helt forferdelig å være alene om! Jeg har absolutt ingen vonde følelser ift mannen min siden han har vært så engasjert ellers, og det var jeg som sa han ikke trengte å være med, men han har aldri tilgitt seg selv for at han ikke var der sammen med meg den dagen. Som regel er jo UL en kjempekoselig opplevelse man som kommende foreldre kan glede seg over i venteperioden, og da blir det vel ikke det samme å ha med en venninne? Det er vel få jobber som er så himla viktig at mannen ikke kan ta seg fri et par timer ved en så spesiell anledning, så den unnskyldningen synes jeg er helt tåpelig. Tror jeg hadde blitt både skuffet og rasende hvis mannen min sa han syntes det var kjedelig...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #20 Skrevet 18. august 2009 hva vis det skulle vært noe galt så hadde det vært godt for deg å ha mannen din med deg! jeg hadde klikka! hadde aldri godtatt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå