MammaHåpet Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 MK73 savner deg her på tråden, hvordan går det med deg, skal du i gang med noe nytt forsök snart? har du det bra? tenker på deg;)
MK73 Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Åhhh, så snill du er som roper på meg!! Det var vel omtrent det beste som har skjedd idag, tror jeg :-) (Jeg har vært hjemme med en god forkjølelse og litt feber etc, så humøret er ikke helt på topp.) Godt å høre at du tenker på meg - jeg er jo så glad for at jeg har dere her inne. Det har vært viktig støtte for meg gjennom denne prosessen, som jo etterhvert har blitt ganske lang. Jeg er igang med utredning for habituell abort. Tok blodprøvene for 3,5 uker siden, og på mandag har jeg time ved Ullevål. Det blir jo en mye kortere prosess for meg, som er utredet for det meste allerede pga barnløsheten enn for mange andre som blir utredet for dette - men det skal bli spennende å høre om de finner noe, og hvis de ikke finner noe om jeg likevel får noe medisinering eller ekstra oppfølging ved en evt neste graviditet. Ellers skal jeg ha kontrolltime ved Aleris i løpet av et par uker, tenker jeg (har ikke ringt dem enda). Så må vi vurdere om vi skal sette igang med nytt forsøk i neste syklus (dvs oppstart om ca 5 uker) eller om vi skal vente lenger pga utredningen. Vet nok mer om det etter timen ved Ullevål, for det kommer jo an på hva som blir innholdet og tidsplanen for utredningen.Tror uansett det ikke blir aktuelt å vente på resultater fra evt kromosomprøver, for det tar laaaang tid å få de resultatene. Har jeg det bra? Tja, godt spørsmål. Svaret er vel egentlig nei. Men jeg kommer meg jo gjennom hver dag for det, og det blir nok litt lettere etterhvert, før det evt kommer en ny opp- eller nedtur. Så vi tar det bare steg for steg, og så får vi se hva som skjer. Jeg begynner å merke at jeg er mer bekymret pga alderen, både ift å bli gravid, klare å holde på spiren og en evt adopsjonsprosess, så det er en stressfaktor som har blitt mye viktigere enn den var. Men jeg er fortsatt positiv og har ikke gitt opp! Hvordan er det med deg, da? Hvor i prosessen er du nå (beklager, jeg er litt utafor mhp status for dere andre her inne)? Klem til deg, mamma10 :-)
MammaHåpet Skrevet 19. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2009 Hei MK! Så bra at du svarte! Ja så bra at de tar din sak på alvor, og at du får ekstra oppfölgning, det må jo väre en grunn for at det ikke går, det må kunne gå an å finne en årsak? men hva er habituell abort? stakkar deg, syk og greier, uff det er no dritt... ja jeg er igang med fryseforsök da... satte inn en blastocyst sist tirsdag, så nå er det ikke så lenge til jeg skal teste...(mandag) jeg har helt hormonfri forsök denne gangen, og på naturlig syklus altså. så deilig å slippe alle hormoner... jeg vet ikke om jeg kjenner noe, men det kjennes litt rart der nede, så vet ikke om det er innbilning eller om det er ekte...men pröver å ikke tenke så mye på det:) skal ikke tjuvteste denne gangen, skla gjöre som deg, vente til testdagen... håper at de finner ut noe mer om din situasjon etterhvert... men det er jo töft både sykisk og fysisk. men vi er jo töffe;) kos til deg!
MK73 Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Hei igjen, mamma10 :-) Jeg har jo nå blitt gravid to ganger, så det at vi er uforklarlig barnløse er forsåvidt greit nok - vi kan jo tydeligvis bli gravide under de rette omstendigheten. Likevel hadde det jo vært greit å vite hvorfor det skal så utrolig mye til... og så mange forsøk. Habituell abort er en diagnose man får når man har abortert ufrivillig tre ganger etter hverandre med samme partner. Jeg mistet først den ene tvillingen, så den andre noen uker etterpå, og så mistet jeg spiren jeg hadde i magen i vår - så da har jeg dessvere fått den diagnosen i tillegg til uforklarlig barnløshet. Det er i grunnen nesten utrolig at det går an å ha sånn uflaks... Blir speeeeeennende med test på mandag! Det er jo et godt tegn at du ikke har fått antydning til mens enda. Kan tenke meg det har vært deilig å være uten hormontilførsel, du går jo da gjennom en mye mer naturlig prosess og slipper bivirkningene. Lurt å prøve å ikke tenke så mye på det, det går jo faktisk an å distrahere seg selv litt - holde seg aktiv, gjøre ting man koser seg med. Som du husker så lot jeg være å teste før dagen jeg tok blodprøve begge gangene jeg ble gravid, jeg kom jo rett og slett frem til at det var så mye usikkerhet uansett at jeg ville ikke gjøre det verre for meg selv enn nødvendig. Jeg tenkte at enten så kommer mensen, eller så er jeg gravid :-) La oss håpe at litt is i magen funker for deg også, det er i alle fall ikke negativt - jeg tenkte at jeg var gravid inntil det motsatte var bevist, og hadde ikke noe hast med å få nedturen hvis den likevel skulle komme. Ja, vi er TØFFE!! Det har du sååå rett i. Andre skulle bare ha visst. Lykke til! Må holde oss oppdatert - jeg håper og håper og håper at spiren har satt seg godt fast hos deg. Klemmer til dere begge ;-)
MammaHåpet Skrevet 19. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2009 God kveld! Ja det må ha värt utrolig töft for deg, med det som du har gått igjennom...jeg vet ikke om jeg hadde stått oppreist etter sånne skuffelser...du må väre usedvanlig sterk! men tror du er veldig smart, å tenke at man er gravid til det motsatte er bevist-det er en bra strategi. jeg tenker litt sånn selv denne gangen. og kommer mensen, så kommer den, hvis ikke så blir det testing testing.... men disse rugedagene er forferdelig nervepirrene, uff drömmer masse rart om nettene, og kjenner meg nesten litt ustabil. også skal man liksom bare late som ingenting og jobbe og smile og väre som vanlig...lett å si... men er det noe spesielt de skal gjöre siden du har fått denne diagnosen habituell abort? skla de gjöre ekstra undersökninger? vet du om du skal i gang med noe nytt forsök snart? ja jeg skla ikke tjuvteste iallefall, det gjorde jeg jo sist gang, og ble helt forstyrra og deppa og usikker og nervös. nei, da er det bedre å få er sikkert svar. dvs mensen eller test på testdagen.... men jeg skla ha mensen i morgen da, om den mot min vilje skulle komme...grrrrr men jeg tenker at jeg er gravid til det motsatte er bevist, hihihi men det er ingen jeg synes fortjener mere å bli mamma enn DEG MK!!... klemmer til dere begge også
MK73 Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Ja, det er egent utredning for habituell abort. De anatomiske undersøkelsene har jeg nok allerede gjort via utredning for barnløshet, men det tas endel blodprøver som i noen tilfeller kan avdekke mulige årsaker til abortene. Så kan det være noen flere tester som jeg ikke vet om, men det får jeg høre på mandag. Så kan det bli aktuelt med flere medisiner ved neste forsøk, avhengig av hva de finner ut under utredningen. Det tidligste det blir nytt forsøk er i neste syklus, dvs med oppstart om ca 5 uker. Men vi får se hva Ullevål og Aleris sier - har time begge steder neste uke. Takk - vi fortjener jo alle å få det vi ønsker oss, det som er så selvsagt for de fleste andre. Lykke til, skal tenke på deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå