Gå til innhold

hvordan si fra


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan si fra til sambo at eg vill flytte ut?.. forholdet har ikkje vore heilt bra siden sønnen vår kom til verden for 4 mnd siden. men eg sliter med korleis eg skal sei det.. korleis han vill reagere.. har jo tatt opp ein del ting som eg synest han kunne forbedra men det har ikkje skjedd nåke. han er ein ganske lokka person som aldrig seier fra om ting som plager han. seier bere at det ikkje er nåke mens eg ser det er nåke.. osv..

eg begynner å bli psykisk sleten av ditta her.. gråter masse..

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud, er vel bare å finne på noe, si du har vært utro, si du hater han og må komme deg bort. Er ikke værre enn det, og da lar han deg gå.

Skrevet

finner jo ikke bere på sånt! skal jo ha noe med mannen å gjøre pga ongen..

Skrevet

Ta deg et norsk kurs i tale og skrivemåte HI di løsaktige fjortiss!

Skrevet

Kjære deg!

 

 

Du skriver ingenting om hvor gamle dere er, eller hvor lenge dere har vært sammen. Derfor synes jeg kanskje at det er litt vanskelig å komme med noen særlig dype & inngående råd til deg.

 

Uavhengig av alder og lengde på forholdet, så skal du selvsagt ikke ljuge om hvorfor du vil gå i fra ham! Det innser du heldigvis selv ser jeg, og bra er det.

 

Du har sikkert tenkt igjennom dette nøye. Føler du at det virkelig er dette du vil, så skal du sette deg ned og prate med ham. Fortell ham hvorfor du vil ut av forholdet.

Sannsynligvis (siden han er så lukket som person som du skriver) blir det deg som står for pratingen. Ikke forvent deg noe særlig med svar eller spørsmål fra ham. Bare fortell så rolig og saklig du klarer hva du føler og hva du tenker å gjøre nå.

OGSÅ GJØR DU DET!

 

Har du sagt at nå tar du med deg sønnen deres og flytter hjem/til en venninne/til noen i familien din (hvis du har anledning til dette), så gjør det! Ikke vent i noen dager.

 

På den måten skjønner han at du mener alvor, og han vil få tid til å la dette synke inn. Tar han kontakt med deg noen dager etter at du evt. har flyttet ut, så snakk med ham igjen og prøv og fortell hvordan ståa er. Mulig han også åpner seg litt etterhvert da, jeg vet ikke for jeg kjenner ham jo ikke.

 

Jeg er selv gift med en mann som kan være veldig lukket til tider, og i starten av forholdet vårt (vi har vært sammen i maaaange år nå) var det veldig ille. Så jeg vet litt hva jeg snakker om på akkurat DET området iallefall...

 

Ser også av det du svarer på de heller usaklige kommentarene du fikk først her, at du skjønner viktigheten av å ha et best mulig forhold til denne mannen i åra som kommer siden dere har barn sammen. Bra at du har innsett dette! For det er helt sant. Derfor er det viktig å være ærlig, og så tydelig & bestemt du klarer under hele den prosessen du nå skal igjennom, og evt. i årene som kommer når det gjelder samarbeidet dere i mellom ang. sønnen deres.

 

Håper det går bra med dere alle tre etterhvert - lykke til!

 

:-)

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...