Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tiden er det masse frukt og bær i hagene og i marka. Det bugner av sopp og det er mange steder mulig å plukke ville krydderurter.

Her synes ungene det er veldig stas å høste inn både fra skogen og fra hagen. Desuten er de veldig stolte når vi tar opp blåbær eller rips til desert om vinteren eller lager suppe med tørket sopp som de har vært med å plukke og henge opp til tørk.

Min erfaring er at det ikke er så viktig å sanke masse av hver ting, men å ta inn litt er veldig koselig og gir både voksne og barn gode minner. (Desuten er tørket sopp ol gode tips for julegaver fra ungene til besteforeldre.)

En annen ting er at barn ofte synes det er morsom å spise ting de har vært med på å høste eller lagre. Derfor er det en fin måte å lære dem å like nye smaker og konsistenser.

Dette bare som et lite tips om det er noen som sliter med å finne på noe hyggelig å gjøre med ungene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har plukket masse bær og frukt, det gjør vi vært år. super stas :)

markens grøde drimot er dritkjip

Skrevet

Jeg elsker begge deler. Den boka er en av mine store kjærligheter, men det var faktisk ikke den jeg tenkte på da jeg skrev overskriften, i hvertfal ikke bevist ;-)

Skrevet

hehe... artig. jeg har både lest boka og sett den på teater og holdt på å dø begge gangene.... hehe.. selv mannen ved siden av meg sovnet... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...