Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Hei! Er det noen som har noen synspunkter? Hva ville dere gjort? Jobber nå som ekstrahjelp i en butikk. Er gravid 8+2. Mistrives noe helt forferdelig i jobben min, og nå fikk jeg vite att jeg ikke kan få noen annen stilling der, enn ekstrahjelp. Jeg har jobbet der siden 2006. Jeg og samboeren min er på jakt etter ett nytt sted å bo, ta opp lån og kjøpe leilighet. (han har heldigvis god inntekt med fast garantert jobb). Det ideelle hadde selfølgelig vært om jeg også hadde fast jobb! Så tingen er: Skal jeg søke ny jobb nå? (føler det blir ubehagelig) siden jeg er gravid. Noen som vet hva som skjer med kravene på foreldrepenger? Får jeg ny fast jobb nå, så går det jo akkurat. Men hva visst jeg blir i stillingen som ekstrahjelp, og holder ut der, har vi rettigheter da og? Dette ble nok rotete, men er det noen som har vert i samme situasjon, som kan komme med noen råd? Føler jeg står helt fast her..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Glemte å ta med en ting! Når jeg var innom sjefen her hin dagen og spurte om å få kopi av arbeidskontrakten min, så sa hun att den fantes ikke. Jeg hadde ingen kontrakt! :/ Tar også med att selvom jeg står som ekstrahjelp, så jobber jeg 5-6 timer hver dag, og med faste arbeidstider på planen... HI
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Hvor mye har du ca jobbet da? Jeg ville søkt jobb, evt tatt kontakt med nav, og hør litt om hvilke rettigheter du har, osv.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Jeg har jobbet fra 3-6 dager i uken siden jeg begynte der. Føler meg litt utnyttet. Og ekstrahjelp er vel bare en som egentlig skal steppe inn når det trengs? I det siste har jeg hatt en 25 til 35 timer i uken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå