Gå til innhold

Matbudsjett (håper på mange svar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kutte ned på matbudsjettet,da jeg ser at vi bruker altfor mye på mat hver mnd.

Men hvor mye er vanlig å bruke på mat når man er 2 vokse og 1 baby på 3 mnd? Og hva tror dere man kan klare seg med hvis man bare kjøper det mest nødvendige og ikke "sløser" penger ved å kjøpe mat man egentlig ikke trenger,slikt som chips,brus o.l?

I matbudsjettet regner jeg også bleier, salver, rengjøringsmidler,toalettpapir o.l.

Og til slutt, hvor mange er dere,og hvor mye bruker dere pr mnd på mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi er to voksne ett barn på 11 og baby og vi bruker nok ca 4-5000 i mnd.......

Skrevet

2 voksne og 1 åring. Bruker vel 4000-5000 hver mnd (fører faktisk budsjett). Vi spiser en del snop og har en del besøk, men tror vi er ganske sparsomme...

Skrevet

vi er 2 voksne og 2 bleiebarn (10 måneder og 2 år) vi bruker mye da og kjøper det vi har lyst på til middag, og en del snop og brus. Bruker stort sett rundt 7000 i måneden da.

Skrevet

2 voksne+2 tenåringsbarn+ 1 tenåringsbarn som bor delt. Ca 10 000 i mnd

Skrevet

vi er 2 voksne og 1 1åring, vi bruker alt for mye... vi er "flinke" til å sløse... handler mye unødvendig og mye små handling (som alltid blir dyrt) men vi har nå planer om å holde oss til 5000 i måneden.... det blir ca 1000kr hver uke og en 1000lapp ekstra til å shoppe kjøtt osv i sverige (tar oss en tur etter lønning).... håper det fungerer :)

Skrevet

2 v, 2 b på 5 og 7, samt to tenåringer som er "borte" (samvær) annenhver helg. Ca 7000 i mnd.

Skrevet

Nå vet jeg jo ikke om du har mulighet , men vi handler i sverige 1gang i mnd.

Blitt veldig flinke til å planlegge middager og setter opp lister. Så jeg vet på mandag hva som mangler av varer til resten uka og kjøper alt dette på mandag.(unntaket er brød..må jo ha det oftere )

Passer på å matche rettene litt så jeg kan bruke opp grønnsakene jeg kjøper o.l

Etter at jeg startet med dette skjedde det drastiske skritt i matbudsjettet :)

Vil tro vi bruker 3500 sånn ca og vi er 2 voksene og et barn på 1,5

Skrevet

Vi er to voksne og et barn på åtte og bruker 9-10000 på mat i måneden! Det er helt sykt, men vi elsker å lage god mat og koser oss med det. Går gjerne 1500-2000 bare på helgehandelen (mat til fre-søn)..:)

Men vi har råd til det, så da gidder vi ikke å spare på den delen!:)

Skrevet

Vi er to voksne og 2 barn (en på 9 og en på snart 3). Ligger på mellom 6 og 7 tusen i mnd.

Skrevet

Vi er to voksne og 1 åring. Bruker 5-6000 kr på mat i mnd, alt for mye.

Tror nok man kan spare mye på å handle inn en gang i uka og planlegge middagene. Kan også spare mye på å handle inn varer som er på tilbud. På Meny har de supre tilbud hver uke, nå er det feks supertilbud på fersk kverna kjøttdeig, håndsåpe, pizza, supper osv.

Skrevet

Vi er to voksne og et barn på nesten 2 år. Vi bruker nærmere 5000,-. Da sløser vi ikke, men kunne helt klart kuttet ned litt.

Ellers har vi budsjett. Vi handler ca. 1 gang i mnd kjøtt i sverige. Ellers handler vi en del på tilbud, feks vaskepulver, toalettpapir, ost ol. Jeg følger med på ukestilbud på Mega blant annet. (Ofte 40% på noe.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...