Gå til innhold

Gave fra forloveren - utdrikningslaget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min forlover organiserte et fint utdrikningslag, med mange personer, og bra opplegg... Alle betalte 500 kr hver. Og spleiset på mat og drikke. Og på gavelisten, som hun selv skrev, så står det gave fra henne: utdrikningslaget... Er det vanlig, eller pleier man å få en gave av forlover? Hun betalte ikke noe mer enn de andre... Hva sier dere? Sitter og skriver takkekort og da så jeg det... og undersøkte litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var selv forlover i sommer og synes det hørtes en smule snålt ut. Det kunne ikke falt meg inn at det skulle vært gaven fra meg, og har aldri hørt om at det er vanlig praksis... Det er vel egentlig bare en av "forlover oppgavene"?!

Ga en ting som sto på ønskelista til brudeparet, samt en mammating siden bruden hadde bebis i magen :)

Skrevet

oiiii den var ny, den har jeg aldri hørt før.

At forlovern ordner utdrikningslag er jo hennes oppgave å ta ansvar for.

Fikk du gave ifra de andre som var med på utrikningslaget da?

Synes denne var snål ja, tror jeg hadde blitt skuffet om jeg ikke fikk en gave av forlovern min.

Skrevet

Ja, jeg ble veldig skuffet over henne, ville ikke tale, virket som om alt var et ork, fikk ikke gave... angrer grusomt på mitt valg!!

Ja, fikk flotte og dyre gaver fra de andre som var i laget... Helt rart dette her... en skrulle...

Skrevet

En pleier jo som regel å få en liten gave fra forlover, ja. Det er normalt. Nå kjenner ikke jeg denne forloveren din og økonomien hennes, men kan jo hende at hun hadde/har knapt med penger, eller simpelthen ikke var klar over at det er normalt at forlover gir gave.

Skrevet

Ehm det hørtes merkelig ut.. Aldri hørt om det før.. Nei, tror nok ikk det er vanlig at man ikke får gave fra forlover..

Skrevet

Har heller aldri hørt om noe slikt før, vanligvis får man vel en ekstra fin gave av sin forlover?

Virker ikke som hun var så glad for forloveroppdraget. Men da syns jeg hun kunne sagt i fra så du kunne valge en annen i stedet.

Skrevet

Jeg angrer angrer angrer... jeg valgte feil... Hun baktalte meg i mitt eget bryllup... er lei meg...

Skrevet

Skriv

"Tusen takk for utdrikkingslaget JEG fikk til vårt bryllup. Hilsen du og mannen din"

Kanskje hun tar et hint... så kan du kutte henne ut etter det..

Skrevet

Ja, det skal jeg gjøre.. eller så skal jeg ringe henne og si at jeg skriver takkekort, og finner ikke hennes gave... "Hva var det jeg fikk fra deg??", kanskje hun blir flau...

Skrevet

uff så uheldig du var med forlover valget.

Synes du bør ringe henne å spørre hva dere fikk ifra henne og svarer hun utrikningslaget så kan du jo skrive kortet som forslaget ovenfor.

Jeg hadde nok villet kuttet kontakten med henne.

Skrevet

helt enig i den der: takk for utdrikningslaget JEG fikk ved vårt bryllup. Hilsen deg. ikke mannen din, han fikk jo ikke noe....

Skrevet

Ja, hun er nok ute av livet mitt... Jeg er kjempeskuffet over hele hennes oppførsel...

Skal ringe henne og spørre...

Skrevet

dette hørtes merkelig ut!

Lykke til med å ringe til henne!

Jeg forstår hvordan du har det, med tanke på at du også angrer på valget av forlover.

min forlover ble sjalu 1 mnd før bryllupet, og laget et h**** av hele bryllupet og utdrikningslaget, haddet jeg vært deg, hadde jeg også skrevet takk for utdrikningslaget JEG fikk til bryllupet, også kuttet henne ut etterpå!

*Masse Lykke Til, Det Er Ikke En Lett Avgjørelse*

Skrevet

har du ringt henne ennå? er litt spent på hvordan det har gått. :-)

Skrevet

huff da, eg trudde at utdrikkningslag er selvfølge at forlover må gjere det. Eg ha hjupe min veninne godt da eg va forlover, skaffe henne kjempe billige ekte perle pynt til brudekjole, og herre pynt og hjelpe henne på selve feste, sang hefte og gir hennes gave også. Så dumt at du skal ha slike følelser med veninne. Få det ut av verden... sei til henne ka du føler, Vist dåkke er virkelig venn såå tåler dette det!

Da e det verd å ta vare på vennskap!!

Skrevet

Hm... Skjønner godt at du er skuffet, men ærlig talt, ville vel ikke vurdert å kutte ut noen pga manglende GAVE? Det er jo tross alt en materiell ting. Noe annet er selvfølgelig hvis hun ellers har oppført seg dårlig (og det hørtes det jo ut som). Men prøv å husk hvorfor du valgte henne som forlover i første omgang, og vær iallefall klar på at det ikke er den manglende gaven, men baksnakking, lite oppfølging osv som har skuffet deg mest. Det er iallefall mitt råd...

• 2 uker senere...
Skrevet

er dere alvorlige jenter? når dere skriver dere ville kuttet henne ut av livet osv??? en forlover er vel ens beste venn? kansje hun ikke hadde råd eller noe.... hun er ute av livet mitt....??? jeg skal i allefall ikke gifte meg for gaver, men for og ha en fantastsk dag, med mine kjære....

Skrevet

Hehe, den var fiffig. Er vel heller slik at forloverne gir en dyrere gave enn de andre, siden de har blitt valgt til å være forlovere.

Skrevet

Hun snakket stygt om meg til gjestene i mitt eget bryllup... ville ikke holde tale, fikk ikke album med bilder av utdrikningslaget som hun sa, jeg har sendt henne takkekort med JEG som ble foreslått... hun skulle hjelpe meg med mangt, men gadd ikke på selve dagen, jeg måtte kjøre brudebilen alene, hun gadd ikke hente meg... jeg er lei meg pga dette... hun er nok ikke noe å spare på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...