Gå til innhold

Er så sint, er så sint...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg at jeg sprekker snart. Hvorfor kan ikke folk bare holde kjeft? Spesielt siden jeg ikke har kommet til termin enda!!

''Går du enda?'' ''Å herregud SÅ svær har aldri jeg vert'' ''Gleder meg til å se hvor stor du har blitt'' ''Hahahaha stakars deg'' ''Sikker på at det bare er en inni der?'' ''Å du ser jo ut som en ballong''

Nå tilter det snart for meg her og på toppen av det hele kommer ei dame som veier 130 kg og påstår at jeg er sååååååå mye større enn henne. Jeg som ikke har rundet 80 kg engang... Eksploderer snart og at di nærmeste venninnene dine skal også være med på å psyke ut på den måten forstår jeg ikke at er mulig... Jeg har aldri åpnet munnen om noe sånt det kan jeg med hånden på hjertet si hvor jeg vet hvor sårende og frustrerende det kan være.

Her bobler det i meg, kommer til å bli morderisk snart....

Har 9 dager til termin så han kommer nok.

Et lite eksploderende hjertesukk fra meg...

Alltid litt godt å få det ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare blås ut... helt greit:) sånne kommentarer er grusomt irriterende!! folk må snart finne på noe bedre å si til høygravide damer.. nemlig:)

den type kommentarer er rett og slett det siste man trenger å høre.. bedre hvis folk spør om man gleder seg, eller om man har alt klart til den lille kommer eller hva som helst annet enn kommentarer om hvor diger man ser ut, og "nå er du vel lei?? jaja.. er jo en stund igjen da.." grrr...

:)

Skrevet

jeg har bare begynt å svare med at det går an å si noe annet, istedenfor å si hvor stor jeg har blitt går det an å si hvor stor magen har blitt... er barnet som gjør meg stor og veldig lite annet. folk pleier å se på meg litt overrasket først og så prøve å ro seg tilbake med at de mente jo magen. haaater den når folk ler først ja... "hahaha stakars deg", den har jeg fått mye... jeg blir jo dritforbanna og sier det ikke er noe som helst å le av.

Har heller aldri sagt noen av de tingene til gravide for jeg vet hvor utrolig kjipt det er å høre... men andre som har vært gravid skal komme med det til meg. Nei sier bare jeg... det gidder jeg ikke høre på. Man merker godt hvem de ekte vennene er!

virker av og til som om folk godter seg med at jeg sliter veldig i graviditeten min.

Skrevet

Å ja da, eksploderte nesten selv i går til en kollega; "Ja, jeg ser du har blitt diger i løpet av sommeren. Det syntes vel jormora di og!" Denne gangen bare overså jeg henne, mens jeg snakket med noen andre. Hun har sagt så mye stygt til meg, at jeg blir nesten målløs.

Jordmora har jeg sladret til, hehe, og det HUN bryr seg med er kommentarene denne dama kommer med! Hun kalte det mobbing, og det er jo det det er.

Jeg har lagt på meg mer enn gjennomsnittet på 12 kg allerede (er i uke 33), men jm henger seg ikke opp idet, bare sier at det er individuelt. Symfysemålet ligger i øvre del av kurven, men i følge legen min er det mange som ligger utenfor kurven, fordi kurven er så gammel.

Uansett om vi er innenfor normalen eller ikke, er det sykt hva enkelte kan få seg til å si! Det kunne aldri falle meg inn å snakke på den måten til folk...

Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Jeg er 34+3 og har fått høre at jeg er veldig stor. Synes ikke det selv. Så får jeg hele tiden spørsmål om hvor mye jeg har gått opp etc..

Skrevet

Skjønner bare ikke at folk kan få seg til å si sånne ting! Om en virkelig føler at en bør kommentere andre sine mager og graviditeter, kan de ikke heller si at en ser fin ut? Jeg var innom jobben idag og alle sa jeg såg så godt ut :-) Er mye hyggeligere det!

Skrevet

Jeg ble så tidlig stor, så alle kommenterte hvor vanvittig stor jeg kom til å bli. Men nå maser alle om hvor liten mage jeg har (er 38+3) og ingen kan forstå at jeg har så kort tid igjen. Dessuten skal alle uttale seg om når babyen kommer, og det irriterer meg, for selv om jeg ikke orker å høre på dem (inkl lege og jordmor) så gjør det at jeg blir litt utålmodig selv om jeg har to uker igjen..... Ah, blir litt lei av at alle skal ha en formening om dette...

Skrevet

Noen ganger virker det som folk ikke tenker før de snakker! Syns disse kommentarene er leie å få,men nå har jeg bare blåst regelrett i hva folk har sagt eller sier. Jeg er "bare" 28+3 på vei,men har MANGE ganger fått spørsmålet om det ikke er flere inni magen! Og det lenge før sommeren!! Jeg veide deilige 60-62 kilo fordelt på 1,68m før jeg ble gravid. Stortrivdes med den vekta,selvfølgelig. Men jeg gikk veldig fort opp...og bare til nå har jeg gått opp 12-13kilo. Legen min har aldri kommentert at kiloene fyker oppover eller at symfysemålet mitt ligger akkurat kant i kant øverst med normalen. Så jeg tar det egentlig med knusende ro når det gjelder vekt og kommentarer fra uvitende,dumme mennesker. :P

Syns alle gravide-både de som evt sliter litt el ei-bør gjøre det samme. Jeg må ærlig innrømme at gravide damer er noe av det vakreste som fins! Jeg syns virkelig synd på de som enten prøver og prøver og ikke får til-eller aller verst for de damene som ikke kan bli gravide!

Så tenk på det,jenter-uansett hva pokker uvitende mennesker sier om størrelsen vår eller vekta-vi er kjemper heldige og må få vise det hele verden! :)

Dagens kommentar fra meg.

Dere er vakre-alle sammen.

Skrevet

Her kjenner jeg meg VELDIG godt igjen!!! Sniker meg inn fra 2. trimester siden jeg bare er 26+2, men har allerede fått disse kommentarene i MANGE uker. Var så deppa for et par uker siden at jeg ikke visste min arme råd, hadde lyst til å sultefore meg og reive inn magen så ikke folk skulle kunne kommentere så stor magen var blitt. Den kom i løpet av bare noen korte uker, og jeg klarte ikke å forsone meg med den nye kroppen min (alt gikk så mye fortere enn jeg hadde trodd, og jeg har LENGE igjen), og da ble det ikke akkurat enklere å takle av at alle skulle kommentere det... Samtidig slet jeg med dårlig samvittighet for disse overflatiske og egoistiske tankene. Jeg burde heller vært glad og lykkelig for at både jeg og barnet er frisk, men man er nå en gang ikke særlig rasjonell i tankegangen med kroppen full av hormoner, da...

Nå går det i grunnen litt bedre. Jeg kan i det minste si til folk at jeg er ca. 6 mnd på vei (i stedet for "litt over halveis"), og da er det på en måte litt mer legitimt at det vises så godt.

Ønsker dere alle sammen lykke til med de siste ukene, damer. Håper fødselen går kjempefint, så skal vi da alltids få av disse kiloene igjen ;-)

Skrevet

Jeg var ute i helgen, på Postgirobygget konsert, og mens jeg sitter der og ser på scenen, så kommer det en heeelt ukjent mann bort til meg og tar meg på magen, koser skikkelig på den og smiler og kommer med et sleskete smil og kommentar: Ikke lenge igjen til denne kommer eller hva???

Svarte bare at det var enda en stund igjen, kan du ta bort den hånda??!

Skrevet

folk er så frekke! Fått det samme i lengre tid. Tror egentlig at folk ikke har helt "peil" på hva som er vanlig ifht hvor stor magen blir når i svangerskapet. Men de klarer ikke å dy seg... Jeg har iallefall lært masse, og kommer til å bli et mer omtenksomt menneske etter dette svangerskapet.

Skrevet

Jeg vet da vel selv at jeg er stor og gravid, trenger ikke høre på att alle sammen skal fortelle meg hvor svæær jeg er! Så fant ut at jeg kan da vel være frekk tilbake (mohaha) så nå svarer jeg med samme mynt

"Jeg er i det minste gravid og har en baby i magen"

Folk blir rimelig paffe og vet ikke helt va de skal si/ unnskylde seg med!

Skrevet

Og jeg må legge til at jeg ser gravide damer overalt, det virker som om "alle" er gravide om dagen:) Jeg synes det er veldig mange store mager ute og går, og ser ikke at jeg er noe større enn dem. Magene skal da bule eller, vi er da gravide! Og individuelle forskjeller må da folk akseptere? At noen er mindre og andre større.

Skrevet

hm.. skjønner jo problemet, men jeg tar meg over hodet ikke nær av sånt. men tror det kommer litt ann på hvor stor man er kanskje? selv har jeg gått opp ca 14 kilo og er i uke 31. er veldig komfortabel med magen, selv om jeg jo tenker at 14 kilo alerede kanskje er litt mye. jobber i butikk og har mange faste kunder som stadig komenterer meg. men kanskje de sier det på en hyggeligere måte enn til dere.. om de, eller venner, sier at : ja, NÅ er du blitt stor! så smiler jeg stort og stolt og svarer; ja, ikkesant!! Kan det ikke være litt det at folk VET jo at man blir stor når man er gravid, og at det er en annen måte å si at ja, nå nermer det seg. SELVFØLGELIG er jeg stor!!

men for all del, jeg skjønner at noen kan bli såret av det, det er ikke det.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Å huff, det er helt fælt å lese om og oppleve hvor utrolig uhøflige folk er mot gravide. Når damer er gravide er alt tillatt, virker det som at folk tenker. Men det er kanskje spesielt når vi er gravide at de bør vokte sine ord; for mange er det jo vanskelig å være gravid! Jeg har selv plagdes med dette at kroppen går gjennom så helt enorme forandringer som jeg ikke var helt forberedt på, og med en vektoppgang på 17 kg i uke 31 syns jeg det er forferdelig å få høre hvor svær jeg er. Jeg ligger rett over den røde streken på helsekortet og er ikke særlig stor sånn sett, men når jeg veier 67 kg og det ser ut som at jeg har røde hunder på grunn av alle de begynnende strekkmerkene, føler jeg meg ikke særlig fresh.

Jeg skulle bare ønske alle kunne være snille med oss! Koster det så mye mer å si at vi ser bra ut, enn å si at vi ser ut som elefanter eller enorme bygninger?

Skrevet

Enkelte er så frekke, nummere får de får en flat hand over munnen.....Jeg var rnormalvektig og rimelig bra trent, ha lagt på meg 11 kg og har 2 uker igjen...så jeg trenger ikke spydigheten fra enkelte som er 10-20 kg tyngre en meg....De gode kommenterene lever jeg jo på i flere dager:)

Skrevet

Jeg synes det er bare koselig å få kommentarer på magen, og når noen sier ting spøkefullt til meg. Tåler å bli kalt tjukka når jeg vet det er ment på en god måte. Jeg liker også godt magen min, og føler ikke at jeg er en gigantisk kjempe, selv om jeg har gått mye opp i vekt. Ingen reiser seg for meg på bussen iallefall, om det kan være et mål på hvor stor folk mener at jeg er hehe. Her får jeg kun ståplass! (Noe jeg i grunnen irriterer meg over). Jeg hadde reist meg. Men denne ene personen sier kommentarene nesten på en foraktfull måte, og da gjør det meg så forbanna! Hun er så frekk at jeg ikke vet hva jeg skal si eller gjøre. Hun kommer aldri med kommentarene med et smil eller glimt i øyet, men nærmest skuler på meg.

Men, jeg skal ikke la henne få ødelegge, det er hun som har et problem og ikke jeg.

Skrevet

Var nok mer sensetiv og overasket over hvor MYE folk kommenterer (og enkelte også TAR på magen) forrige gang. Den ene barnehagetante i bhg til sønnen min tar på magen min HVER gang jeg treffer henne...er ikke det litt spesielt ? Det er hyggelig ment, og er bare et forsiktig klapp - men jeg må innrømme at jeg definitivt føler at det blir litt over intim grensen..jeg pleier jo ikke å ta på henne..samtidig kjenner jeg henne ikke godt nok til å forklare at dette blir litt over grensen uten at jeg føler at det blir litt bryskt..Samtididg blir jeg veldig oppgitt over at jeg må leve med at folk overskrider mine intimgrenser som det var den største selvfølgelighet...

For min del har jeg ikke noe problem med å akseptere at kroppen er midlertidig ute av form.(gleder meg riktignok til å rekke ned til gulvet uten å ta sats ;o).Men jeg blir så sliten av at alle folk jeg treffer har så voldsomt fokus på at jeg er GRAVID- og det er det enest efolk ser når de treffer meg...

Men men - var mer forberedt på dette denne gangen, så jeg har nok lært meg noe små triks for å unngå de mest ekstreme situasjoner med mageklåing og groveste kommentarer---gjelder å ha en kommentar eller to på lur.. Men blir utrolig sjokkert over hvordan enkelte mister all folkeskikk i møte med en gravid mage.

Skrevet

fikk bare et fristende infall til motkommentar på sånne teite kommentarer fra folk... "vet du? Jeg har faktisk speil jeg.. og jeg VET hvorfor jeg har lagt på meg og blitt større.. skal gjennom en veldig effektiv slankekur om ikke så lenge. Men, hva med deg? Hva skal du gjøre for å bli kvitt alt det ekstra du har lagt på deg? Begynner jo å bli ganske rund du også etterhvert?!"

Måtte bare..... sjøl om eg kanskje ikkje hadde turd å si det;)

Skrevet

Ja og merk dere at det stort sett bare er kvinner som kommer med slike kommentarer. Noen ganger er det menn, men ikke ofte. Akkurat som om kvinnene fryder seg over å få være frekke fordi det ikke gjelder dem selv. Jeg har heller aldri kommet med slike kommentarer som sårer. Vet jeg sa til ei en gang at hun var heldig som hadde så liten og søt en mage er jo på en måte en kommentar det også men håper at hun tok komplimentet.

Men jeg har merket meg at gravide kvinner blir allemannseie. Da er det bare å kommentere i vei. Enten har man for stor mage eller for liten, den har den og den formen osv osv, når man vel har født er man enten for stor og kommer til å slite med å få av kg eller så er man syltynn og har sikkert spiseproblemer... Blir aldri bra uansett føler jeg.

Nei man skal være forsiktig med frekke kommentarer og kropp og helse, man vet aldri hvordan den som får de tar det. Har man ikke noe hyggelig å si så la vær davel.

Skrevet

Du har full forståelse fra min side.. Heldigvis har du bare 9 dager igjen til termin.. Jeg har 40..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...