Tigerpote Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Morkaka hadde trukket seg fint oppover, og lå langt nok unna fødselskanalen. En liten del av meg er litt skuffet, fordi en liten del av meg ønsket ks. Men nå skal jeg altså føde på vanlig vis, og da er det sånn. Babyen er 100% sikkert ei jente:) Synes det var vanskelig å se særlig mye, så ordinær ul var en bedre opplevelse. Det ble mange skygger, og babyen er jo så stor nå. Hun er 13% større enn gjennomsnittsbabyen, og veier ca. 2300 gram. Gjennomsnittet er på 1960 gram. Jm sa jeg fikk følge med om jeg syntes jeg ble veldig stor, og evt få enda en ul før fødsel. Stiller meg undrende til det, jeg tror ikke at jeg har kompetanse til å vurdere hva som er for stort og ikke:) Er det noen andre som har erfaring med store babyer? Jeg var i forkant innstilt på å få en baby som ikke var veldig liten, fordi vi er kraftig bygget begge to. Og i vår familie har visstnok babyene vært litt store:) Men om det blir en skikkelig 5-kg-baby, tror jeg at jeg vil nekte å føde vaginalt. Da vil jeg nok ha ks.
Stephanie_ Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Gratulerer med liten jente på vei da:-) Jeg skal også få en jente, hun er også over gjennomsnittet og er 2400gram, jeg er i uke 33... Min førstefødte var 5 kg, og jeg sitter med stor fødselsangst etter den opplevelsen... men jeg var ekstremt uheldig med min første fødsel og du får jo stor hjelp underveis når babyen er så stor. Håper jeg får godkjent ks uansett for jeg føder ikke et så stort barn igjen, forstår veldig godt at du ikke vil det heller! er en skummel tanke å føde noe så stort. Jeg er ganske liten da 160 høy og 52kg før graviditet... så det var en overraskelse på alle at min første var så svær og nå ser det ut til at denne magebabyen er det også! selvom de har forskjellig far har de begge vært godt over gj.snittet. Rart det der:-)
Tigerpote Skrevet 18. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2009 Hei:) Gratulerer med jente til deg også! Du, da er vi i samme uke-jeg er 32+5 i dag. Da veier din 100 gram mer enn min da:) Nesten samme str! Jeg er ikke spedbygd da, er 173 cm høy og veier...ja, mye nå i hvertfall... Skjønner godt at du vil ha ks, når du har gjort det før og i tillegg er såpass liten. Vet du hva den forrige babyen din veide på denne tiden da? Jm sa ingenting om hva vår ville veie rett før fødsel. Kunne vært greit å ha en pekepinn.. Kan man velge når babyene er veldig store, som 5 kg, eller vil de helst at en prøver å føde vaginalt? Har ikke lyst til å revne fra foran til bak... Angående at det 100% sikkert er ei jente; de så kjlnnet på ordinært ul også, men da jeg spurte om hvor sikkert det var, sa hun bare at det "hendte de tok feil". I tillegg har jeg fått høre et par ganger at jeg har guttemage, sånn skikkelig fotballmage:) Så undret litt på kjønn;) Rart at du får så store barn ja, men kanskje begge fedrene har "store" gener? :-) El du har noen skjulte "stor-gener" i familien?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå