Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for en uke siden i dag... 11.08.09 kom tulla til verden, etter å ha blitt satt i gang.... ser at mange her spør etter stripping (eller bli satt i gang) og må derfor bare ytre en ting her ut fra min egen erfaring... Vannet gikk - hadde ikke rier og etter 24 timer skulle de sette meg i gang - i løpet av dette døgnet gikk vannet hele tiden (det dannes nytt...) og jeg klarte verken sove eller slappe av... vi dro til sykehuset og der ble jeg satt på modningskur (hadde kun 1 cm åpning) og så senere drypp... jeg er utrolig glad for at INGEN (venniner) fortalte meg hva dette innebar - for jeg var bare glad til at nå skulle tulla komme... å bli satt i gang er en vond fødsel (i alle fall min opplevelse og etter det jeg har hørt andres opplevelse..) Så fra vannet gikk tok det to døgn før tulla så dagens lys - jeg var utslitt (revnet innvending, ble klipt og hun måtte tas med vakum...) Nå begyner fødselsopplevelsen å legge seg - jeg har gråtet nesten en ukel men nå koser jeg meg med tulla... En fødsel gjør selvføgelig vondt men om jeg skal føde en gang til håper jeg at riene kommer først... Jeg skal ikke fortelle om min føselsopplevelse til de rundt meg som skal føde, og jeg er sinnsykt glad for at de som jeg kjenner som har blitt satt i gan sparte meg for sin, for når du ligger der og du er i gang så må du bare takle det som kommer... Men prisen i enden av tunellen er verdt det;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med baby! Jeg har også hatt to tøffe fødsler med vakum og komplikasjoner for mor og barn. Det tar ofte lang tid å bearbeide disse opplevelsene. Snakk så mye du kan. Det hjelper. Mine har ikke vært igangsatte fødsler, så jeg tror nok man kan være uheldig/heldig uansett metode. Håper alt går bra med deg og baby!

Skrevet

Gratulerer med baby! Og jeg skriver under på forrige.. Ble heller ikke igangsatt, men tøft var det.. vakuum og mange sting her også! Men som alle sier, det er jo så veldig verdt det! Og nå gjør jeg det jammen igjen!

Skrevet

Så dumt at du fikk en sånn opplevelse av å bli satt i gang. Jeg har blitt startet to ganger, og hadde lette og raske fødsler, så dette er tydeligvis individuelt.

Uansett, nå er du i mål, gratulerer!

Skrevet

Så godt at det har ordnet seg etter hvert. Ikke koselig å få en slik fødselsopplevelse. Husk å snakk med noen om dette, slik at du får ut de vonde følelsene.. det er veldig viktig til en evt neste gang..

Hos meg var det helt omvendt, da vannet gikk.. fikk en mye bedre fødselsopplevelse enn med bare riestart.

Var helt umoden da vannet gikk, men babyen var ute på 4 timer, da riene kom ganske kjapt etterpå.

Kos dere med jenta deres! Du har gjort en kjempejobb.

Skrevet

Jeg koser meg masse nå:) men opplevelsen sitter i meg - jeg jobbet meg gjennom tre skift med jordmødre og den siste av dem var ikke ok... men jeg er et menneske som sier i fra så hun fikk klar beskjed etterpå (glad jeg er 35år og ikke 18år - for da hadde jeg ikke turt å si i fra..) Jeg har tatt kontakt med helsestasjonen (og jordmor der) så jeg skal nok bli ferdig med det, men missforstå meg rett - gullet er herlig, og det var verdt det:)

En liten tanke jeg fikk etterpå - alle får bedøvelse (som ønsker det) hos tannlegen - hvis mannfolk hadde måtte født hadde nok fødsel vært smertefritt også.... he he he.........

Skrevet

Veldig fint at du skriver hvordan det virkelig var. I grunn greit å høre slike historier som dette, og ikke bare solskinns-fødslene. Så er jeg i det minste forberedt på det verste, selv om det ikke trenger bli slik.

Gratulerer med jenta di! Nå er alt det verste over. Lykke til videre! :) Heldig du er :)

Skrevet

Gratulere så mye! Håper formen din er fin og at du koser deg masse med lille gullet ditt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...