Gjest Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 hvor må jeg henvende meg for å få gjort dette? Lege, jordmor, eller sykehuset? Jeg har 3 unger etter jenta vår er født, så jeg mener at jobben min er gjort. Og ikke trenger jeg å ha mensen noe mer heller, så her skal alt vekk! men hvem skal jeg henvende meg til, som sagt?
Randis Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Hei, Du fyller ut et skjema til legen din. Mensen forsvinner ikke ved sterilisering. Bare eggene som ikke får til å komme ned til livmoren.
Gjest Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 skal fjerne hele livmoren jeg tenkte jeg da... trenger joi kke den funksjonen mer =p
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Men mener du vanlig sterilisering, eller vil du fjerne eggstokkene så du ikke får mensen mer, siden du sier at "alt skal vekk"? Som hun over sier kutter de over egglederne ved sterilisering, og du fortsetter å få mensen. Hvis du skal fjerne noe inni der er det jo en mye større greie, og vil ikke tro de gjør det i forbindelse med keisernitt. Dessuten går du rett over i overgangsalderen hvis du fjerner eggstokkene :-/
Gjest Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Hmm... den har jeg ikke satt meg inn i enda! Tenkte å holde meg unna den i 15-20 år til =P
Randis Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Vil ikke tro de gjør det om det ikke er noe annet galt, men du kan jo forsøke.
lille frø, mor til to Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 De fjerner selvfølgelig ikke eggstokker og livmor for at du skal slippe mensen. Eggstokkene har en viktig hormonfungsjon. Fjerner du de vil du komme i overgansalderen, og få de plagene det medfører. I tillegg vil du risikere å bli benskjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå