Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Får alle dette? Og hva går det ut på?
snuffe Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Nei, alle får ikke dette. Man får om det er spesiell grunn til det (f.eks avvikende symfysemål, tidligere små/digre barn etc). Gjøres ved ultralyd, måling av mage, lårben og hodeomkrets og en estimering av vekt ut fra dette.
Pia-Malin Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Noen som vet når i svangerskapet estimeringen utføres? Er det noe "siste dato"? Vet at jeg skal inn på estimering grunnet stort barn tidligere, men er nå i uke 34 og lurer på om tiden begynner å bli knapp..?
Nr-3-i-Magen Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Det kan vel gjøres når som helst - jeg gjorde det i uke 37 nå, fordi det var mistanke om seteleie. Det kan kanskje bli vanskeligere hvis hodet ligger godt nede i bekkenet, da blir det større usikkerhet i målingen av hodeomkrets.
Duddlidu Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Jeg var på vektestimering igår, og er nå 38 uker. Hodet var helt greit å måle selv om det lå godt nede i bekkenet, men magen var litt vanskere å måle fordi det ble mye skygger så sent i svangerskapet sa damen. Jeg har ikke god peil på dette, men var ikke noe store problemer å måle med 38 fullgåtte uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå