Gå til innhold

UL i dag, men vekstestimering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir nok ingen lettvekter denne gangen heller, UL i dag viste at gutten veide ca 2500 gram, er i uke 32. Dette er 23% over gjennomsnittet, men ikke så høyt at JM synes det var noe å bry seg noe om. Men da blir det vel over 4 kilo hvis jeg går til termin. Storebror veide 3940 og ble født i uke 38, så det blir jo ganske likt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Vesla mi var visst også over snittet på ultralyd og 3D. 1600 g og jeg er i uke 29 fra i dag. Tror vi lå 18 % over snittet og legen mente vi måtte følge med litt. Forespeilet vekt ved termin er ca 4 kg og det er da vel ikke såååå mye?? Jeg er selv spedlemmet og slank så synes nesten det er litt komisk.

Gikk det greit å føde storebror da?

Skrevet

Det var ingen problemer i forhold til fødsel med storebror. Jeg ble jo satt igang pga svangerskapsforgiftning men selve fødselen gikk som det skulle. Jeg syntes at en baby rundt 4 kilo var veldig greit jeg, da er barnet litt lettere å håndtere som nyfødt.

Skrevet

Hei:) Vi var også på ul i dag, jeg er 32+5 i dag, og jenta vår var 13% over snittet, og veide ca. 2300 gram. Jeg laget en egen tråd om det der jeg spør om noen har erfaring, og det har jo dere. Da er hun ikke SÅ stor da. Jm sa til meg at jeg måtte vurdere ny ul før fødsel om jeg ble veldig diger(?). Men 4-4,5 kg er da ikke så veldig stort i dag, eller hur?

Skrevet

Hmmm - er det så stort da? Jeg var 34+4 i går på UL for estimering. min lille krabbat var mellom 2600 og 2700 gr. Jeg syns det hørtes mye ut, men legen sa det var helt der vi ville ha han. (Han har et veldig godt rykte på seg til å være dyktig.) Jeg følger med på vekten nå fordi jeg har en tendens til å få små unger. Min forrige ble 2550 gr en uke over termin... Han her har ihvertfall tatt igjen ho :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...