Gå til innhold

Dere som er flinke til smalltalk :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker tilbake til min ungdom (det er ikke såå lenge siden;) ), da var jeg så utadvendt og likte å prate med folk- allslags mennesker i alle mulige sammenhenger. Fikk bekjentskaper på bussen, på kafè, på gaten, ja- i grunnen overalt!! Praten gikk knirkefritt uansett hvem jeg snakket med, men nå har det gått helt i stå.

Ja, det har nok skjedd noe etter å ha vært hjemmeværende i noen år. Men jeg skulle så gjerne fått tilbake noe av "gløden" i samtalene med kjente og ukjente... Så dette er en utfordring til dere som er flinke til smalltalk;

- noen tips til temaer, innfallsvinkler ol til samtaler med ukjente- det være seg foreldre i barnehagen/skolen eller noen man treffer på fest, osv?

- hvordan få samtalen til å "gå"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, godt sørsmål.. Jeg prater med alle om alt mulig rart, men nå når jeg prøver å huske hva jeg skravler om kan jeg ikke komme på en ting :-P

Lider vel av kronisk munndiare..

Skrevet

Tenk tenk :-) Skulle gjerne fått noen innspill her, altså! :-)

Skrevet

-Les lokalavisa, der er det alltid et eller annet som opptar de fleste i lokalsamfunnet. Eller andre nyheter ( " er det ikke ille med oljesølet? " osv)

- snakk om ungene

- været er en klassiker som alltid funker

- Når du snakker med folk du ikke kjenner fra før, så er det alltid greit å spørre hvor folk kommer fra, hva de driver med osv

- når det blir stopp i samtalen er det ikke bare ditt ansvar å starte den igjen. Noen ganger stopper det fordi det ikke er så mye mer å si, det er ikke flaut, bare helt normalt. Den beste måten å få en samtale til å flyte på er å være interessert i hva andre har å si, og "fore" samtalen med oppmuntringer til å fortsette som "så artig!", " så interessant", " så spennende", " trives du?" ol. Da kommer man ofte forbi det " føle på hverandre" stadiet og kommer til et punkt hvor man kan snakke om noe felles.

Skrevet

Still spørsmål. Alle liker å bli intervjuet, med få unntak. Jobben er enklest, eller barna. Spesielt fedre elsker å snakke om barna på fest, og de kan gjøre det uten å være "kjerringer". I jobben må jeg være utadvent og holde samtalen i gang, og jeg har blitt ganske god på det. Privat er verre, men det er samme prinsippet. Få folk til å snakke om seg selv.

Skrevet

Takker for tips:),

og vil gjerne ha flere!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...