dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Skjønner ikke noe jeg nå...har jo alltid fått stipend. Lurer på om det kan ha med mannens inntekt å gjøre,men det blir såfall litt for dumt... Noen som har opplevd det?
Fire småtroll Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Hvis dere er gift og mannen har en grei inntekt stemmer nok det.. Han har jo forsørgerplikt så lenge dere er gift, så da har du ikke krav på stipend. Sånn var det før ihvertfall, lenge siden jeg har gått på skole.
Gjest -<<- Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Fra lånekassen? Du har rett på lån (som omgjøres til stipend etter eksamen) derfra uavhengig av partners inntekt. Eneste som er behovsprøvd opp mot hans inntekt er forsørgerstipendet. Grunner til avslag kan være f.eks oppbrukte rettigheter, forsinkelse over ett år, svindel etc. - men fikk du ingen grunn til avslaget?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 18. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2009 Jeg venter på brev så får vel vite hvorfor etterhvert. Men jeg skulle kanskje søkt lån også?Og at det vil bli gjort om? Tror bare jeg har søkt stipend tidligere også. Har jo fått forsørgerstipend dette året jeg har gått hjemme. Hva mener du med forsinkelse?
Gjest -<<- Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Ja, du skulle søkt lån også. Stipend er det slett ikke sikkert at du har rett på, men store deler av lånet omgjøres jo til stipend i det man består eksamen. Ta en kikk på lånekalkulatoren på lanekassen.no og søk igjen, du. Forsinkelse som i at man ligger mer enn 60 studiepoeng etter i forhold til tiden man har fått studiestøtte for. Altså, om du f.eks har strøket på masse eksamener. Da stoppes støtten. Fødselspermisjon teller ikke som forsinkelse.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 18. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2009 Da prøver jeg å søke igjen:-) Har ikke noe forsinkelse hvertfall. Takk skal du ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå