Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Hvordan er det å jobbe med den arbeidstiden dere har iforhold til at dere har barn? Må jo jobbe noen høytider og dager når barna er hjemme. Føler dere at dere går glipp av mye tid sammen med barna? Vil dere anbefale dette yrket for en som har barn (og mann)? Er under utdannelse og sliter med å velge mellom et yrke som gir mye fritid sammen med barna, og en karriere som sykepleier som vil gi oss bedre økonomi. Hva mener dere? takk for svar
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Jeg er sykepleier og angrer på yrkesvalget mitt. Jobber på sykehus. Jobben er slitsom, mye ansvar, masse ulemper, særlig i forhold til turnusjobbing. Lønnen er dårlig sammenlignet med mange tilsvarende jobber med like lang utdanning. Man er utsatt for å gjøre fatale feil hele tiden pga bl.a dårlig bemanning. Jeg ser meg om etter en annen jobb. Det finnes jo poliklinikker o.l med vanlig arbeidstid, men som sykepleier uten videreutdanning er det vanskelig å få disse jobbene. Det er alltid mange om beinet om jobber med 9-4 arbeidstid. Har inntrykk av at de fleste som jobber i turnus ønsker vanlig arbeidstid. De fleste smågruer seg til helger og netter. Personlig kan jeg ikke fordra kveldene heller. For å gi deg et råd: hvis du skal bli sykepleier må du virkelig ønske det og være rimelig trygg på at du passer i yrket. Ellers kan du fort bli utbrent og misstrives. Jeg har forresten et barn og en i magen.