Ksenia & Anjem Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Hvis man har det, er det sikkert at man må opereres, eller kan det gå tilbake om man kniper ofte?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Jupp, men her gikk det tilbake. Gynekologen sa det uansett ikke var noe point i å operere om en enda skulle ha flere barn:)
Ksenia & Anjem Skrevet 18. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2009 Å takk jesus :9 Mange gjorde du om dagen?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Nei, den kan jeg ikke svare på Ble noen nå og mange da. Alt mellom 50 og 100 3-4 ganger daglig.
Gammelamazon Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Jeg fikk det i løpet av svangerskapet, og har det delvis fortsatt, seks måneder etter fødsel. Litt min egen feil - kom ikke i gang med øvelser før etter to-tre måneder, og har ikke vært flink nok til å følge opp knipeøvelsene jeg fikk fra fysioterapeut. Det skal uansett normalt ikke være altfor vanskelig å bli kvitt fremfallet uten operasjon - men man må innstille seg på at det tar noen måneder. Jeg fikk beskjed om å gjøre to serier på ti knip (hold i ti sekunder på hvert knip) hver dag. Og ellers er det jo bare å knipe ivei når man ellers har tid og lyst;-) Lykke til.
hurra1234 Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Du, dersom du holder en finger i skjeden så du kjenner livmortappen din, også kniper kommer du til å bli veldig motivert til å knipe. For den løfter seg virkelig en del av det Jeg ville skaffet meg en knipe-dvd på www.corewellnes.com eller www.bekkenbunne.no. Det har jeg, og jeg hadde aldri klart å huske knipingen hvis det ikke var noe så "forpliktende" som en dvd. jeg har dvd'en i laptopen, så veldig lett å sette igang. Et annet knipe-råd er at når du kniper, så er det KUN det du gjør. Mange råder til å knipe mens man gjør andre ting, men da klarer du virkelig ikke å ta i ordentlig. Det blir litt som å ta situps mens man pusser tenna. Blir ikke helt optimalt det. Vet ikke om det kan gå tilbake, men du kan hindre forverring. Mange har litt livmorfremfall uten at det skal bety så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå