Gå til innhold

noen som har opplevd svimmelhetsanfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I morgen er jeg på 3. trimeste. Jeg ble brått dårlig nå nettopp med svimmelhet, kvalme, kaldsvette og tungpustenhet + akutt tretthet og ekstrem overfølsomhet.. Er det noen her inne som har opplevd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får sånne anfall (legen kalte det anfall) på kvelden innimellom hvis jeg har stresset for mye. Legen mente det var kroppen min som intenst prøvde å be meg om å roe ned! Etter å ha utelukket svangerskapsforgiftning med urinprøve/blodprøvd og blodtrykk. Er fryktelig ubehagelig! Jeg har bare måttet legge meg et par ganger når de verste anfallene har kommet.

Men for å være sikker på at det ikke er svangerskapsforgiftning i annmasj bør du levere urinprøve og få sjekket blodtrykket hos legen.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme som deg-flere ganger.( Er 28+3 på vei i dag). Det er som "Gull nr.2 på vei" sier-du må roe ned og slappe av. Ikke stress..det er det dummeste man kan gjøre.

Men jeg ble fortalt at det kan også skyldes blodtrykksfall! Det kommer brått og hardt..som du skriver over. Jeg tror det er det jeg kan si at jeg får, Har nemlig ikke no problem med blodtrykket ellers., Hb`en og urinen har også alltid vært fin på kontrollene mine. Dessuten har jeg opplevd å få disse "anfallene" når jeg er rolig og slapper av!

Men for å være på den helt sikre siden ville jeg ha sjekket dette med legen min. :)

Lykke til videre.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter, nyttig å få tilbakemelding på hva dere har erfart. Jeg jobbet faktisk i rolig tempo, ingen stress og satt på en kontorstol og pratet med en kollega akkurat da anfallet plutselig slo til. Utrolig ubehagelig, det gikk over etter en kvarters tid. Jeg skal kontakte legen i morgen for sikkerhetsskyld. Nå merker jeg usigelig tretthet, er nett kommet hjem fra jobb - nå blir det sofaen resten av kvelden :-)

Håper jeg slipper flere slike episoder, er nett blitt 20% sykmeldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...