<3 Tredjegangs <3 Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Etter 12 timer med modningsrier gikk vannet litt etter litt.. Hadde jevne tak med 4-6 min mellomrom, og dro til føden på sjekk.. Fikk bekreftet at det var fostervann og beskjed om å komme tilbake etter 12 timer, om jeg ikke var igang av meg selv..dette var kl 00:15 i natt.. Fikk med en gang vi dro mye kraftigere tak, og da vi kom hjem til svigermor kl 00:30 hadde jeg bare 3 min mellomrom og skjønte at dette var rier.. Ca 02:15 dro vi avgårde til føden igjen, da hadde jeg ikke engang ett minutt mellom riene. Fikk fødestue med det samme, og ble undersøkt til å ha 4-5 cm åpning. Det hadde virkelig gått unna! Etter en halv time hadde jeg 7 cm, og ett kvarter/en halv time etter dette hadde jeg 9 cm og litt kant, som JM dyttet vekk etter et par rier til..hadde fremdeles nesten ikke pauser mellom riene, og supet lystgass som en helt.. Begynte med pressrier, og fikk endelig litt pause mellom slagene..fikk ikke helt til å presse ordentlig effektivt først, men skiftet stilling litt og da gikk det mye bedre! Klokka 04:23 var han ute, jeg fikk bare et par sting selv om det kjentes ut som om jeg hadde revnet fra ende til annen.. Lillegutt var 4036 g, 52 cm, og hadde hodeomkrets på 34 cm.. En fantastisk nydelig gutt! Herregud så godt å endelig få møte han!
ღella09ღHarfødtღ Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Gratulerer så masse=) Lykke til videre=)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Gratulerer! Hvordan var det å gå hjemme med 3 min mellom riene fra 00.30 til 2.15? Jeg vet ikke om jeg kommer til å ha nerver til å gå hjemme når det er så tett mellom riene. Men man kjenner vel på kroppen sin om man burde dra til sykehuset? Vi har bare 10 min i bil til sykehuset så det er jo ikke så langt...
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Deilig å være ferdig nå gratulerer. Høres ut som en flott fødsel!!
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 18. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2009 Jeg ser jo at jeg har bommet litt på klokkeslettene da jeg skrev dette i halvsøvna i formiddag.. hehe.. Klokka var vel ca ett da det begynte ordentlig med 3 min mellom, og 02:15 va vi fremme på føden..hadde også bare 10 min. å kjøre.. Hadde hatt slike modningsrier hele dagen i forveien som holdt 4-6 min. imellom, så jeg tenkte at det var vel bare det da, og at de kom til å dabbe av igjen.. Det ble bare sånn at jeg ventet, hadde vært på sjekk to ganger den dagen allerede, så jeg orket ikke å dra enda en gang for ingenting.. Trodde også at de kom til å dabbe av da jeg gikk i badekaret hjemme, for det hadde modningsriene gjort.. Du kan vel på en måte si at jeg visste ikke bedre..har aldri gjort det før!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå