Mor Frøya Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Hei alle sammen! Nå er jeg litt rådvill. De siste par dagene har jeg ikke følt meg helt i slaget, uten at jeg kan sette fingeren på noe spesielt. Jeg har sovet dårlig, lite matlyst, tung og slapp i kroppen - litt sånn kraftløs i hendene og småsvimmel i perioder. Alt dette varierer i løpet av dagen, fra nesten normal form til så dårlig at jeg bare vil legge meg. Hadde en periode i går kveld, samt litt i dag tidlig, med hodepine. Er redd for at dette kan være svangerskapsforgiftning. Jeg hadde det med førstemann, men hele svangerskapet har vært så annerledes denne gangen, så jeg er usikker. Alle prøver (urin og blodtrykk) har vært fine til nå og jeg har heller ikke veldig mye vann i kroppen, selv om det begynner å komme litt, ser jeg... Glemte å si atjeg er 31 + 2. På siste jordmorkontroll, for litt over en uke siden, sa hun at alt så bra ut, men blodtrykket (undertrykket) var en anelse høyere, derfor ville hun ha meg inn til kontroll etter 14 dager. Jeg skulle ringe hvs jeg fikk de typiske symptomene hodepine, synsforstyrrelser og evt. smerter øverst i magen. Så nå er jeg i tvil, ringe eller ikke ringe - har ikke lyst til å være hysterisk heller. Takknemmelig for gode råd...
Nangiliama Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Jeg syntes du skal ringe og snakke med jordmor! - Om alt fremdeles er i orden med tanke på svangerskapsforgiftning så er jo det flott, men jeg syntes du skal få sjekket det ut når formkurven sånn relativt plutselig har fått en knekk! Og kanskje spesielt siden du hadde sv.fogrgiftning i forrige svangerskap, for da er man jo mer disponert også senere.. Dessuten så er det ikke noe godt for deg å gå rundt og være litt engstelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå