Gå til innhold

noen som ammer med brystskjold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke hjelp på sykehuset til amming pga at det var fryktelig travelt når jeg fødte.. de ga meg ett brystskjold.. dette er eneste måten han tar puppen..får han ikke til å ta puppen uten skjoldet. Og har så lyst til å slutte med det!

Han legger på seg over 200 gr i uka, så er ikke noe problem med melk.. Irriterer meg så at ingen kunne hjelpe meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer ikke med brystskjold denne gangen, men gjorde det med førstemann.

Han tok kun brystskjold i begynnelsen. Delvis pga at jeg ikke har struttebrystvorter og delvis fordi han var utolmodig og ville ha spruten i munnen med en gang. Fikk han ikke det så begynte han og hyle og kave.

Men, da han var ca 2 mnd gammel klarte jeg å lure han;) Når melkespruten sto fortet jeg meg å ta bort brystskjoldet og puttet puppen i munnen hans og etter den dagen tok han puppen:)

Skrevet

Jeg måtte bruke skjold i starten, fikk han ikke til å ta puppen uten. Det jeg gjorde var å la han suge 5-10 min med skjoldet og så prøve å ta det av...noen ganger måtte jeg ta det på igjen og andre ganger klarte han da å suge(enklere å få tak på brystvorta når han allerede har sugd ei stund). Så sugde han kortere og kortere tid med skjoldet på før jeg tok det av og så etterhvert ble han rene eksperten og vi kunne kaste skjoldet:-)

Jeg fikk beskjed av ammehjelpen på sykehuset å gjøre sånn for brukte han skjoldet over for lang tid ville han til slutt ikke suge uten(blir avhengig) og amming med skjold kan ofte føre til for lite melk for barnet må streve mere for å få ut melka.

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg brukte brystskjold i 6,5 mnd. Hadde massevis av melk og knotten la godt på seg. Plutselig en dag ville han ikke ha skjoldet mer. Ammet så i 3,5 mnd uten.

Skrevet

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=56

Har du lest på ammehjelpen.no??

Ikke vær redd for å søke hjelp, både ammehjelpen og helsestasjonen skal kunne hjelpe deg, evt barsel/ammepoliklinikken ved sykehuset ditt.

Synd at du fikk dårlig oppfølging!! Håper du får til å slutte :)

Skrevet

takk for svar og gode råd:)

prøver å øve på uten brystskjold.. men han blir frustrert, og jeg blir frustrert.. men,men.. får bare fortsette å øve så kanskje det blir etterhvert.

Syns det er så pinlig med dette skjoldet som jeg må "klistre" fast på puppen min..

Skrevet

Det er ikke sikkert at de kunne hjelpe deg. Babyer som tar med brystskjold ble ofte før flasket. Jeg låg leeeeenge på sykehus med nr 2, og jeg fikk all hjelp i verden. Han trengte bryskjold, men slutta med det rundt 2-3 mnd. Tvillingene mine, som er 1 mnd, trenger det også. De er premature og brystskjoldet tvinger tungen ned og stimulerer sugerefleksen. Regner med å slutte etterhvert, og det fungerer for oss med masse melk. På ammehjelpen ligger tips om hvordan du slutter.

Skrevet

Jeg ammet hele tiden med brystskjold. Jeg skjønte ikke hvorfor folk stresset med at jeg skulle slutte med det, ungen la på seg, jeg pumpet ut 300 ml ved siden av ammingen hver dag og det fungerte fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...