Gå til innhold

Blir jeg nabo-bitchen av dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at det bryr meg egentlig, men...

Vi bor i byggfelt, som skal være "bilfritt". Derfor er det to parkeringsplasser, og for de som bor lengst unna er det jo et lite stykke å gå. I enden av hagen vår er det en gangsti, og jeg har brukt sommeren på å oppdra ungene i nabolaget til å ikke gå gjennom hagen vår for å komme til gangstien, men bruke veien rundt som tar ca 4 sekunder lenger.

Nå har vi fått ny nabo. Parkeringen grenser til hagen vår, og denne familien på 3 syns det er helt naturlig å trakke gjennom hagen vår, sneie kjøkkenvinduetog plattingen bak huset vårt for å komme til sitt eget hus. Det tar 4 sekunder lenger tid å bruke veien. Har ikke hilst på dem engang, i går satt jeg på plattingen da de kom hjem, de sa bare "hei".

Jeg er oppdratt med dødsangst for å gå gjennom naboens hage, og syns dette var skikkelig merkelig oppførsel fra to voksne mennesker...

og litt vanskelig å forsvare for ungene at de ikke får gå i hagen vår...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du reagerer! Makan til frekkhet. Sett opp et skilt der det står "ingen gjennomgang" eller noe.

Skrevet

Det hadde i hvertfall jeg reagert på, så jeg hadde satt opp et gjerde rundt huset.

Jeg er som deg ... man tramper ikke gjennom andres hager bare fordi man sparer litt tid på det, det har med respekt for andres eiendom å gjøre.

Skrevet

Er det tett hekk der? Altså jeg lurer fordi jeg syns de er frekke viss de tråkker gjennom en stor hekk :) Jeg ville satt opp et lite gjerdet jeg, som et signal på at du vil ha hagen din i fred. Ikke noe galt i at du mener som du gjør, men alle tenker ikke sånn vet du. Jeg er oppvokst i en blindvei, vi lekte og løp gjennom alles hager (9hus ca) selvom vi som var små den gangen ikke bodde i mer enn tre av de. Sånn var det bare. Vi spiste av frukttrærne og sparket fotball på plenen, uavhegig av hvor vi bodde. Det er gode minner for oss som nå er blitt voksne, hvor koselig det var i gata vår. Men tidene forandrer seg nok, og nå kjenner de fleste ikke naboen sin så godt. Jeg hadde banket på hos de og ønsket de velkommen til nabolaget, i stedet for å sitte på plattingen å irritere meg ;o) Så kan du jo heller si til de at du syns de kan bruke gangstia i stedet for hagen din.

Skrevet

Vi har snakket om dette med gjerde, men sannsynligvis flytter vi herfra innen 6 mnd. Så jeg tenker at jeg kan be de slutte med det resultat at de syns jeg er naboen fra helvete, noe som ikke spiller noen rolle siden vi uansett ikke kommer til å bo her særlig mye lenger.

Eller jeg kan drite i det siden jeg uansett ikke skal bo her så mye lenger.

Var egentlig bare ute etter å høre om dere andre syns det er greit å spasere gjennom andre sin hage når man har passer 9 år :D Ble helt satt ut, jeg!

Skrevet

jeg hadde ikke likt det om noen hadde tråkket gjennom hagen min på den måten, plasser en litt stor urne der hvor de går slik at noe er i veien for dem når de kommer, slik at det blir på en måte vanskeliger å gå beine veien igjennom, hjelper ikke det så får du rett og slett bare ta steget å gi dem beskjed, om du så blir sett på som en bitch så hadde du jo planer om å flytte derfra snart.

Skrevet

Hadde nok lurt litt ja, om det kom en hel familie trampende over plenen min ;o) Gjør de dette fler ganger om dagen, hver dag? Hehe.....jaja folk er forskjellig.....

Jeg tror jeg hadde sagt det, hjalp det ikke hadde jeg blåst i det siden dere skal flytte allikevel.....

Skrevet

Jeg hadde engang et innlegg her om at jeg etter å ha spurt gikk over hjørnet av naboens tomt når vår vei inn var innsnødd eller igjeniset, med andre ord uframkommelig for vogn.

Da ble jeg slaktet for at jeg i det heletatt hadde vært så frekk å spørre, så tviler på at noen her synes det naboene dine gjør er greit, he he.

Og jeg er forsåvidt helt enig med deg. Andres eiendom er hellig, men det finnes unntak også. Å spare 4 sekunder er derimot ikke et av dem, så si ifra og gi blaffen i hva de tenker om deg.

Skrevet

Jada, mange ganger om dagen. Først mannen når han skal på jobb. Så dama og ungen hvis de skal ut å kjøre bil. Så mannen igjen når han kommer hjem fra jobb, så hele familien ut på tur etter middag. Så kommer de hjem igjen...hehe... Skal sies at dama bruker veien når hun skal ut på trilletur med guttungen, men det er sikkert fordi det er litt vanskelig å trille vogn på plenen, hihi.

Skrevet

Haha, frokostqiz, det er jo bare å være vanskelig å ikke tillate det du forteller om der! Hadde det vært sånn, så hadde de selvsagt fått bruke hagen min!

Tror jeg må si fra, ja. Lurer på reaksjonen, kan jo komme alt mulig når folk er så frekke i utgangspunktet!

Skrevet

Kan du ikke snakke med de om det? Passe de opp når de kommer gående og si at det ikke er noen sti gjennom hagen din?

Skrevet

jeg hadde nok sagt til de neste gang de tråkka gjennom hagen : næmen, se der ja, det var lurt å gå gjennom her. Nå sparte dere faktisk noen sekunder i stedet for å gå rundt.. Med en litt ironisk tone og et smil :P hehe

Kanskje de hadde gått hjem og tenkt på hva du egentlig mente med det. Enten så fortsetter de og da er det bare å si fra eller så skjønte de hintet ditt:)

Skrevet

Si ifra på en grei måte. Hvis de ikke tåler det, så er det de som er nabo-bitchene.

Skrevet

Helt enig med Odine.

Forøvrig rimelig sært å tråkke over naboens tomt på den måten.

Skrevet

Jeg er av samme oppfatning som deg AneB, lært opp til å holde meg laaangt unna andres eiendommer hvis jeg ikke skulle besøke dem. Og jeg liker IKKE at andre er på min eiendom uten at de har noe der å gjøre!!! Da blir jeg sur og det gjør meg ikke noe å si ifra! I.o.m at dere likevel skal flytte innen 6 mnd så hadde jeg ihvertfall ikke tenkt meg om, bare tura bort til dem og sagt, på en pen måte såklart at jeg helst så at de ikke gikk over plenen MIN!!!

Skrevet

Sett noe i veien der. Ei putekasse, leketelt til ungene, plaskebassenget el. Eller grav opp en bit grass, så nytt og sett gjerde rundt den nysådde plenen. Om ikke det hjelper så ville jeg satt meg på plattingen med kaffekopp i pysj og håret rett til værs en morgen de tråkker forbi og sørget for å skvette skikkelig og si noe om at det er hyggelig om du kan få sitte i fred i egen hage.

Skrevet

Ta deg en tur rundt deres hus et par tre ganger om dagen.

Sier de noe, så si at du bare gjør som dem, trasker rundt i andres hage for eget forgodtbefinnende.

Vi bor også sånn til at vår hage har vært yndet for spesielt nabolagets tenåringer når de skal forbi dette nabolaget (de sparer også mer enn 4 sekunder, men de tråkket i stykker blomsterbedet mitt HVERT år og SYKLET gjennom bedet og hagen osv.

På det tidspunktet hadde vi heldigvis hund, så de sluttet raskt når jeg flyttet inn og begynte å slippe hunden etter dem!

Skrevet

Har og noen naboer som er sånn.

Leker i hagen vår, stiller seg i hagen vår for og se på ting osv. IRRITERENDES!!!!

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Sett deg naken i hagen og smil pent neste gang, så kanskje de blir brydd og slutter med det...=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...