flowerpower2 Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Var på første kontroll i dag og må følges opp ekstra i svangerskapet, kanskje sykemeldes i siste halvdel. Andre i samme situasjon?
indigomamma Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 mulig jeg er litt kort her nå. men hva er det? aldri hørt om. :S
monkri mamma til 4 Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 d samme lurer j på også. hva er d???
hubba2 Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Jeg har gjort det tre ganger. Legen på sykehuset sa det ikke var stort igjen. Er gravid nå. 10 uker. Fastlegen sa det ikke var noen fare føre uke 30. Noe jeg syntes var litt seint å tenke på det, men jeg skal bli fulkt opp på sykehuset i fra neste kontroll. Videre har jeg ikke fått noe beskjed gitt. Men jeg tenker mye på det.
hubba2 Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Det er å fjerne deler av livmortappen/halsen
Lykkebabis! Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Jeg er koniset i 2007, og dette står selvfølgelig på helsekortet mitt, men det har ikke vært snakk om noen spesiell oppfølging pga dette......??? Og jeg føler at både lege og jordmor følger nøye med - så jeg tror ikke det pga slurv.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Målte legen din livmorhalsen eller letitbe? Jeg var hos gyn på første svangerskapskontrollen. Jeg ble konisert i 2007, og han sa at det er vanlig å gå til kontroll på sykehuset i uke 24 for å måle livmorhalsen. Ingenting før det med mindre det oppstår noen komplikasjoner. Og HVIS det viser seg at livmorhalsen er veldig kort, og det er fare for prematur fødsel..så vil man måtte holde sengen fram til fødsel...men, siden jeg bare har vært gjennom en konisering så er det lite sannsynlig at det vil skje..
flowerpower2 Skrevet 18. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2009 Nei, hun målte ingenting. Jeg var altså på første svangerskapskontroll i dag og da kalte legen min graviditeten min for "risikosvangerskap". litt drøyt? Hun vet ingenting om hvor mye av livmorhalsen som er fjernet heller. Uansett skal jeg følges opp av gynekolog, men vet ikke hvilken uke jeg skal inn første gang. Jeg har også vært gjennom kun en konisering. Skal du også bli fulgt opp ekstra?
ny83 Skrevet 18. august 2009 #9 Skrevet 18. august 2009 hei. jeg ble konisert bare 4 mnd før jeg blei gravid, spurte om oppfølging når jeg var på ul i uke 6, legen sa at hvis jeg ville d kunne de måle livmorhalsen når jeg var ca halveis i svangerskapet, før d var ikke noe vits.. han sa at d ikke var så vanlig og vektlegge d lenger, for at d blir fjerna så lite under operasjon nå, at d er veldig sjeldent noe går galt pga konisering.. så jeg stoler på d og prøver og ikke bekjymre meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå